اپل روی نمایشگرهای کم‌وضوح‌تر برای نسخه اقتصادی هدست ویژن کار می‌کند

چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای نزدیک از لنزهای اپل ویژن پرو
اپل احتمالاً برای کاهش هزینه‌های تولید نسخه‌ی اقتصادی هدست واقعیت ترکیبی خود، به‌دنبال ساخت نمایشگرهایی با وضوح پایین‌تر از نمایشگرهای ویژن پرو است.
تبلیغات

ظاهراً اپل درحال بررسی استفاده از نمایشگرهای کم‌وضوح‌تر برای نسخه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌‌تر از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو است.

طبق ادعای The Elec، اپل نمونه‌هایی از نمایشگرهای OLED را از Japan Display (JDI) دریافت کرده است که از تراکم پیکسلی حدود ۱۵۰۰ پیکسل بر اینچ (PPI) بهره می‌برند. این عدد به‌میزان قابل‌توجهی پایین‌تر از نمایشگرهای ویژن پرو است زیرا تراکم پیکسلی آن‌ها به ۳۳۹۰ پیکسل‌براینچ می‌رسد.

اپل می‌تواند با کاهش تراکم پیکسلی، هزینه‌های تولید هدست واقعیت ترکیبی بعدی خود را کاهش دهد و همچنان تجربه‌ی بصری باکیفیتی ارائه کند. در واقع، گزارش‌های چند ماه اخیر نشان می‌دهند این شرکت درخواست‌ تولید نمایشگرهای با وضوح پایین‌تر را به چندین تولیدکننده‌ ازجمله سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی ارسال کرده است. گفته می‌شود این درخواست‌ها به نمایشگرهای OLED با تراکم حدود ۱۷۰۰ پیکسل بر اینچ اشاره دارند که نشان می‌دهد اپل به‌دنبال گزینه‌های ارزان‌تر برای مدل اقتصادی ویژن پرو است.

به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی ارزان‌تر هدست واقعیت مجازی اپل از نمایشگر ساخت JDI بهره خواهد برد که درواقع با فناوری OLED‌ با زیرلایه‌ی شیشه‌ای ساخته شده است. درمقام مقایسه، ویژن پرو از نمایشگرهای OLEDoS بهره می‌برد که زیرلایه‌ی سیلیکونی دارد. این تغییر در فناوری صفحه‌نمایش می‌تواند به کاهش بیشتر هزینه‌ها کمک کند.

مارک گرمن از بلومبرگ در ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) ادعا کرد ویژن پرو ارزان‌تر احتمالاً برای کارکردن باید به گوشی آیفون یا مک متصل شود. این ویژگی به اپل اجازه می‌دهد در قطعات مورد نیاز برای انجام بخش پردازش‌ها صرفه‌جویی کند ولی در چنین شرایطی دستگاه مورد اشاره دیگر مستقل نخواهد بود. گرمن همچنین ادعا می‌کند نمونه‌ی اولیه‌ی هدست ارزان‌تر اپل با اسم رمز N107، میدان دید کمتری نسبت‌به ویژن پرو دارد. حتی امکان دارد این شرکت ویژگی EyeSight را حذف و از مواد سبک‌تر و ارزان‌قیمت‌تری برای ساخت بدنه‌ی هدست جدیدش استفاده کند.

ظاهراً توسعه‌ی نسخه‌ی اقتصادی ویژن پرو هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و طبق پیش‌بینی‌ها احتمالاً دو تا سه سال تا آغاز تولید انبوه این محصول فاصله داریم. قیمت هدست واقعیت مجازی کنونی اپل یعنی ویژن پرو ۳۵۰۰ دلار است و به‌همین دلیل بسیاری افراد از خرید آن صرف‌نظر کرده‌اند. باید دید مدل مقرون‌به‌صرفه‌ی این محصول با چه قیمتی روانه‌ی بازار خواهد شد و آیا می‌تواند با استقبال گستره‌ی خریداران مواجه شود؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات