هدست اقتصادی متا کوئست 3S رونمایی شد؛ تجربه واقعیت مجازی با ۳۰۰ دلار

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
هدست واقعیت افزوده متا کوئست ۳  روی میز
متا هدست واقعیت افزوده جدید کوئست 3S را رونمایی کرد که در‌کنار قیمت تقریباً اقتصادی، ویژگی‌های مناسبی نیز دارد.
تبلیغات

متا هدست واقعیت افزوده Quest 3S را معرفی کرد. این هدست ۲۹۹٫۹۹ دلاری ترکیبی از دو هدست کوئست ۲ و کوئست ۳ است. کوئست 3S ویژگی‌های و عملکرد واقعیت ترکیبی مشابه کوئست ۳ را ارائه می‌دهد و حتی به همان تراشه‌ی اسنپدراگون XR2 نسل ۲ مجهز است. درنتیجه، می‌توانید همه‌ی بازی‌ها و تجربه‌های مشابه را در هریک از این دستگاه‌ها انجام دهید.

کوئست 3S از همان کنترلرهای Touch Plus به‌کاررفته در کوئست ۳ استفاده می‌کند. این هدست عمر باتری بیشتری از کوئست ۳ دارد. متا ادعا می‌کند که هدست جدیدش به‌صورت میانگین ۲٫۵ ساعت شارژدهی می‌کند؛ در‌حالی‌که این عدد به ۲٫۲ ساعت برای کوئست ۳ می‌رسد.

هدست واقعیت افزوده متا کوئست ۳ در کنار متا کوئست 3S
Meta
نمای پشتی هدست واقعیت افزوده متا کوئست ۳
نمای رو به رو هدست واقعیت افزوده متا کوئست ۳

هدست واقعیت مجازی متا مدل کوئست 3S تفاوت‌های عمیق‌تری با کوئست ۳ دارد. این هدست مقداری بزرگ‌تر از کوئست ۳ است و آرایش سنسور‌های روی آن به‌شکل مثلثی تغییر شکل داده‌اند. کوئست 3S سنسور عمق کوئست ۳ را ندارد و آخرین و شاید مهم‌ترین تفاوت این دو مدل مربوط به وضوح نمایشگر‌های آن‌ها است.

با اینکه وضوح نمایشگر کوئست 3S از کوئست ۳ کمتر است، وضوح برابری با مدل قدیمی‌تر کوئست ۲ با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۸۳۲ به‌ازای هر چشم دارد. همچنین زاویه‌‌ی دید کوئست 3S محدودتر است.

هدست واقعیت افزوده متا کوئست ۳
Meta

متا در کوئست 3S کلید اکشن تعبیه کرده است و کاربر می‌توان با استفاده از آن تعیین کند که هم‌زمان محیط اطراف خود را مشاهده کند یا نه. این عمل در هدست‌های کوئست ۳ و کوئست پرو با ویژگی Double Tap انجام می‌شد؛ اما ظاهراً متا تصمیم گرفته است تا با تعبیه‌ی کلید اکشن مشاهده‌ی محیط اطراف کاربر را آسان‌تر کند.

هدست واقعیت افزوده متا کوئست ۳
Meta

پیش‌سفارش هدست کوئست 3S از امروز شروع می‌شود و متا این هدست را از ۲۴ مهر وارد بازار می‌کند. متا با خرید یکی از دو هدست کوئست ۳ یا کوئست 3S، بازی بتمن Arkham Shadow را نیز به کاربر هدیه می‌دهد. این بازی در ۱ آبان منتشر خواهد شد.

پخش از رسانه

هدست جدید متا در نسخه‌هایی با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی به‌‌ترتیب با قیمت ۲۹۹٫۹۹ و ۳۹۹٫۹۹ دلار برای سفارش دردسترس خواهد بود. همچنین متا اعلام کرده است که با اتمام موجودی مدل‌های کوئست ۲ و کوئست پرو، به تولید آن‌ها خاتمه می‌دهد.

با تولید دو هدست کوئست ۳ و کوئست 3S، متا خط تولید متنوع و قدرتمندی از هدست‌های واقعیت ترکیبی دارد. بااین‌حال، حتی اگر هدست‌های واقعیت ترکیبی همچنان خاص و جذاب باشند، بلندپروازی‌های متاورس این شرکت هنوز حتی نزدیک به نتیجه نشده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات