کالبدشکافی کوئست 3S، هدست واقعیت مجازی ۳۰۰ دلاری و جذاب متا [تماشا کنید]

یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
مطالعه 1 دقیقه
هدست واقعیت افزوده متا کوئست ۳  روی میز
ویدیو کالبدشکافی متا کوئست 3S، نشان‌ از شباهت این محصول به کوئست ۲ و البته یک ویژگی ارتقایافته نسبت‌ به کوئست ۳ دارد.
تبلیغات

می‌توان گفت هدست واقعیت مجازی متا مدل کوئست 3S اساساً همان متا کوئست ۲ است که قدرت پردازشی بیشتری دارد و اکنون از Passthrough رنگی پشتیبانی می‌کند. ویژگی مذکور به کاربر اجازه می‌دهد هنگام استفاده از دستگاه در حالت واقعیت ترکیبی، محیط واقعی اطراف خود را به‌صورت رنگی مشاهده کند.

اولین نشانه‌ی شباهت کوئست ۲ و کوئست 3S، استفاده از لنزهای Fresnel در مدل جدید‌تر است. شهرام مختاری از iFixit، در پست وبلاگی خود می‌نویسد که این لنزها کاملاً با لنزهای به‌کاررفته در کوئست ۲ سازگاری دارند. مکانیزم تنظیم فاصله‌ی لنزها (IPD) نیز بین هر دو دستگاه یکسان به‌نظر می‌رسد و کوئست 3S به‌جای استفاده از یک پنل برای هر چشم مانند متا کوئست ۳، همچنان از یک پنل LCD واحد برای هر دو چشم بهره می‌برد.

پخش از رسانه

iFixit با کنارگذاشتن قطعات قدیمی‌تر متوجه شد کوئست 3S به‌جای حسگر عمق‌سنج، از دو حسگر مادون‌قرمز برای نقشه‌برداری عمق بهره می‌برد. مختاری در وبلاگ خود می‌نویسد که این هدست نسبت‌ به متا کوئست ۳ عملکرد فوق‌العاده‌ای در فضاهای بدون‌ نور ارائه می‌دهد. هدست جدید متا از همان تراشه‌ی اسنپدراگون XR2 کوالکام بهره می‌برد که در کوئست ۳ نیز استفاده شده است و با کنترلرهای جدید Touch Plus متا که به‌صورت جداگانه به‌فروش می‌رسند، سازگاری دارد.

همان‌طور که iFixit اشاره می‌کند، هیچ‌یک از شباهت‌های کوئست 3S با کوئست ۲ را نباید به‌عنوان نقطه‌ضعف در نظر گرفت. این تغییرات باعث کاهش قیمت هدست واقعیت مجازی کوئست 3S شده است و هدست مذکور اکنون با برچسب ۳۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد. در مقام مقایسه، کوئست ۳ با قیمت ۵۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات