تیم کوک اعتراف کرد: اپل ویژن پرو محصولی برای بازار انبوه نیست

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
یک مرد با عینک واقعیت مجازی روی چشمانش
تیم کوک اعتراف کرد که اپل ویژن پرو محصولی برای بازار انبوه نیست و برای علاقه‌مندان به فناوری‌های نوین عرضه شده است.
تبلیغات

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبه‌ با وال‌استریت ژورنال اعتراف کرد که ویژن پرو محصولی برای بازار انبوه نیست. در واقع این دستگاه یک محصول آینده‌نگرانه برای علاقه‌مندان به فناوری‌های نوین محسوب می‌شود و نباید به‌عنوان یک محصول عمومی در نظر گرفته شود. این اعترافات تیم کوک پس از فروش نه‌چندان رضایت‌بخش اپل ویژن پرو صورت‌گرفته است.

اپل پس از چند سال تحقیق و توسعه، اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را با قیمت ۳٬۵۰۰ دلار به بازار عرضه کرد. این گجت که به‌ گفته‌ی اهالی کوپرتینو، شروع‌کننده‌ی عصر جدیدی موسوم‌به رایانش فضایی است، حتی اگر نتواند انقلاب آیفون را تکرار کند، بی‌اغراق نوآورانه‌ترین محصول اپل در ۱۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

خارج از گفته‌های اپل مبنی‌بر آینده‌نگرانه‌بودن ویژن پرو و بیرون از دنیای تبلیغات دهان‌پرکن، اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل نتوانست فروش چشمگیری را ثبت کند؛ چراکه این دستگاه باقیمت ۳٬۵۰۰ دلاری خود، برای بسیاری از مصرف‌کنندگان غیرقابل‌دسترس است.

تیم کوک معتقد است که هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو بیشتر به‌عنوان یک گجت برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند فناوری آینده را همین امروز تجربه کنند. او افزود که ویژن پرو برای کاربردهای عمومی و مصرف روزانه طراحی نشده و بیشتر برای متخصصان و علاقه‌مندان به فناوری که توان مالی بالایی دارند، ساخته شده است.

تیم کوک برای توجیه قیمت بالای ویژن پرو بیان کرد که اپل تمایل دارد به‌جای تمرکز بر بازار عمومی، بهترین محصول ممکن را تولید کند. این رویکرد نشان‌دهنده‌ی تمایل اپل به حفظ کیفیت و نوآوری در محصولات خود است؛ حتی اگر به قیمت محدودشدن بازار مصرف‌کنندگان تمام شود.

کوک تأکید کرد که اپل همواره به‌دنبال نوآوری در صنعت فناوری بوده است و ویژن پرو نیز یک نمونه‌ی موفق از این رویکرد محسوب می‌شود. او معتقد است که ویژن پرو برای آینده‌ی فناوری بسیار مهم خواهد بود؛ چراکه می‌تواند مسیر را برای محصولات مشابه خود بسیار هموار کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات