گوگل با پرداخت ۲.۱ میلیارد دلار، فیت بیت را تصاحب کرد

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با انتشار پستی در بلاگ رسمی خود، تصاحب فیت بیت را با هدف کمک به افراد بیشتر با ابزارهای پوشیدنی تأیید کرد.
تبلیغات

ریک آسترلو، قائم‌مقام واحد دستگاه‌ها و سرویس‌های گوگل با انتشار پستی در بلاگ رسمی شرکت متبوعش، تصاحب فیت‌بیت را به‌عنوان یکی از پیشروان صنعت ابزارها پوشیدنی تأیید کرد. آسترلو ضمن اشاره به پیشرفت‌های گذشته‌ی گوگل در زمینه‌ی پوشیدنی‌ها به‌لطف محصولاتی همچون Wear OS و گوگل فیت، می‌گوید که آن‌ها اکنون فرصتی را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه‌ی سیستم‌عامل Wear OS و دستگاه‌های پوشیدنی تحت برنامه‌ی Made By Google می‌بینند.

خبر تصاحب فیت‌بیت توسط گوگل در‌حالی تایید شد که چند روز پیش خبرگزاری رویترز گزارشی را در این خصوص منتشر کرده‌ بود. تصاحب فیت‌بیت از بسیاری لحاظ معقول به‌نظر می‌رسد؛ چرا که شرکت مستقر در مانتین‌ویو چندین سال را برای ورود به بازار پوشیدنی‌ها با پلتفرم Wear OS صرف کرده بودند؛ اما تلاش آن‌ها غالبا به شکست منجر می‌شد.

به‌موجب توافق صورت‌گرفته، فیت‌بیت به گوگل ملحق شد. درست‌مانند وضعیت کنونی نست که به‌صورت کامل زیر نظر گوگل است؛ در‌حالی‌که آلفابت در ابتدا پس از تصاحب این شرکت فعال در زمینه‌ی ابزارهای خانه‌ی هوشمند، آن را به یکی از زیرمجموعه‌های سازمانی خود در کنار گوگل بدل ساخته بود.

ناگفته نماند که فیت‌بیت نیز با انتشار بیانیه‌ی جداگانه‌ای متعهد شد که در خصوص حریم خصوصی در حوزه‌ی سلامت و داده‌های سلامتی جدیت گذشته را داشته باشد. آن‌ها تأکید دارند که «هیچ‌کدام از داده‌های سلامتی و تندرستی در تبلیغات گوگل به‌کار گرفته نخواهند شد».

فیت‌بیت در زمینه‌ی محصولات پوشیدنی یکی از پیشروان اصلی است و جامعه‌‌ی کاربری گسترده‌ای دارد؛ بنابراین گوگل باور دارد که به‌لطف همکاری نزدیک با تیم فیت‌بیت و گرد آوردن بهترین‌های دو شرکت از جمله، هوش مصنوعی، نرم‌افزار و سخت‌افزار، می‌توانند ابزارهای پوشیدنی و تجارب موفقی را خلق کنند و بدین ترتیب جایگزینی مناسب برای یکپارچگی عمیق قابلیت ردگیری سلامتی اپل واچ با آیفون ارائه دهند.

تصاحب فیت‌بیت با مبلغ هنگفت ۲.۱ میلیارد دلار، تنها سرمایه‌گذاری اخیر گوگل در زمینه‌ی ابزارهای سلامتی و پوشیدنی به‌حساب نمی‌آید؛ چرا که آن‌ها در ژانویه‌ی سال جاری، فناوری ناشناسی را به‌مبلغ ۴۰ میلیون دلار از فسیل خریداری کردند، البته خود فسیل نیز این فناوری را به‌لطف تصاحب شرکت تولیدکننده‌ی ابزارهای پوشیدنی موسوم به میس‌فیت در سال ۲۰۱۵ به‌دست آورده بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات