رشد بازار ساعت‌های هوشمند و یکه‌تازی اپل در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
افزایش ۴۲ درصدی صادرات ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹، با صدرنشینی مقتدرانه‌ی اپل‌واچ همراه بوده است.
تبلیغات

با وجود بازار راکد گوشی‌های هوشمند، فروش ساعت‌های هوشمند روبه‌رشد است. آمار مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس (Strategy Analytics) نشان می‌دهد ۱۴ میلیون ساعت هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ عرضه شده است که درمقایسه‌با مدت مشابه سال قبل، با افزایش ۴۲ درصدی مواجه شده است.

براساس آمارهای استراتژی آنالیتیکس، اپل در بازار ساعت‌های هوشمند، با فروش ۶/۸ میلیون دستگاه اپل‌واچ در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، مقتدرانه ۴۷/۹ درصد از بازار ساعت‌های هوشمند را دراختیار گرفته است. این در حالی‌ است که کوپرتینونشین‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم سال قبل موفق شده بودند ۴/۵ میلیون دستگاه ساعت هوشمند بفروشند. این افزایش درمقایسه‌با سال گذشته ۵۱ درصد بیشتر از میانگین صنعت است. همچنین، گزارش مذکور به رشد ۴۲ درصدی بازار و پیشرفت صنعت ساعت‌های هوشمند درمقایسه‌با سال گذشته اشاره می‌کند؛ پدیده‌ای که دستاورد اپل را بیش‌ازپیش برجسته خواهد کرد.

Q3 2019 Strategy Analytics فروش ساعت هوشمند

سامسونگ با فاصله‌ی زیاد از اپل در جایگاه دوم قرار گرفته است و با سهم ۱۳/۴ درصدی از بازار ساعت‌های هوشمند، در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۱/۹ میلیون دستگاه ساعت هوشمند روانه‌ی بازار کرده است که درمقایسه‌با ۱/۱ میلیون دستگاه ساعت هوشمند عرضه‌شده در مدت زمان مشابه سال قبل، افزایش تقریبا دوبرابری را نشان می‌دهد. به‌گفته‌ی مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس، سامسونگ کاملا جایگاه خود را به‌عنوان دومین صادرکننده ساعت هوشمند در جهان تثبیت کرده است.

ناگفته نماند شرکت فیت‌بیت که اخیرا گوگل آن را با قراردادی ۲/۱ میلیارد دلاری تصاحب کرده است، با عرضه ۱/۶ میلیون دستگاه ساعت هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ به بازار، سومین تولیدکننده‌ی بزرگ این پوشیدنی محبوب لقب گرفته است که درمقایسه‌با فروش ۱/۵ میلیون دستگاه در زمان مشابه سال قبل‌، اندکی رشد کرده است. در سه‌ماهه‌ی سوم امسال، سهم فیت‌بیت از بازار ساعت‌های هوشمند اندکی کاهش پیدا کرده است و ۱۱/۳ درصد از بازار را دراختیار دارد؛ درحالی‌که این سهم در سه‌ماهه‌ی سوم سال قبل به ۱۵ درصد می‌رسید. به‌گفته‌ی مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس، با حفظ تداوم این رشد اپل همچنان «رهبر صنعت ساعت هوشمند» خواهد بود. این مؤسسه‌ی آماری درادامه افزود:

اپل در سه‌ماهه‌ی سوم امسال، موفق شده است ۶/۸ میلیون ساعت هوشمند در سراسر جهان عرضه کند که در‌مقایسه‌با فروش ۴/۵ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال قبل‌، به افزایش ۵۱ درصدی بیشتر از میانگین منجر شده است. اپل‌واچ هنوز راه طولانی‌تری در پیش دارد؛ اگرچه با تعقیب‌و‌گریز رقبای خود با رشد ۳ درصدی، ۴۸ درصد از سهم بازار جهانی ساعت هوشمند را درمقایسه‌با سال پیش تصاحب کرده است. ساعت هوشمند اپل همچنان به رقابت جدی خود با رقبای جدی خود چون سامسونگ و فیت‌بیت ادامه خواهد داد. اپل‌واچ مقتدرانه صاحب نیمی از بازار ساعت‌های هوشمند در سراسر جهان و همچنان رهبر صنعت این پوشیدنی محبوب است.

گفتنی است، اپل هرگز با استناد به‌دلایل رقابتی، اطلاعات فروش واحد اپل‌واچ را منتشر نکرده است؛ به‌همین‌دلیل، اطلاعات دقیقی از میزان فروش رسمی اپل‌واچ دردسترس نیست. بااین‌همه، ناگفته پیداست که درآمد بخش پوشیدنی‌های اپل همچنان روبه‌رشد است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات