گسترش همکاری گوگل و سامسونگ در WearOS با ارائه گوگل اسیستنت و فروشگاه پلی‌اپ

پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
همکاری گوگل و سامسونگ در سیستم‌عامل WearOS با ارائه‌ی دستیار صوتی اسیستنت و امکان دسترسی به فروشگاه پلی‌استور روی ساعت‌های هوشمند سامسونگ گسترش خواهد یافت.
تبلیغات

کمتر از یک سال از زمان آغاز تلاش مشترک گوگل و سامسونگ برای رقابت با تسلط اپل در زمینه‌ی محصولات پوشیدنی می‌گذرد. از همان ابتدای شروع این همکاری، مشخص بود که چنین تلاشی یک‌شبه به‌ثمر نخواهد نشست. ماه اوت، سیستم‌عامل جدید WearOS روی ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ سامسونگ استفاده شد.

به‌گزارش تک‌کرانچ، خط‌تولید محصولات پوشیدنی سامسونگ در رویداد آنپکد شب گذشته چندان موردتوجه قرار نگرفت و این شرکت توضیحات زیادی در این زمینه ارائه نکرد. البته با‌‌توجه‌‌‌به اعلام شرکت کره‌ای، بینش بهتری درباره‌ی رویکرد هیبریدی تایزن/WearOS به‌دست آوردیم.

گوگل امروز اعلام کرد که دستیار صوتی اسیستنت در ماه‌های آینده برای جدیدترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ عرضه خواهد شد. شاید این آخرین نقطه برای پایان‌دادن به جاه‌طلبی‌های سامسونگ برای ارائه‌ی دستیار صوتی بیکسبی باشد و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، دستیار شخصی گوگل قدرتمندتر از بیکسبی بوده و در محصولات بیشتری استفاده شده است.

گوگل اسیستنت روی گلکسی واچ ۴

با ارائه‌ی اسیستنت در ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴، دارندگان این محصولات از قابلیت‌هایی مثل امکان تنظیم تایمر یا پخش موسیقی با دستورها Hey Google بهره خواهند برد. اسیستنت ازجمله اپلیکیشن‌هایی خواهد بود که ازطریق فروشگاه گوگل‌پلی روی گلکسی واچ ۴ دردسترس قرار خواهد گرفت. به‌عنوان بخشی از فرایند ادغام تایزین با WearOS، امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های مخصوص ساعت هوشمند در گوگل‌پلی برای ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ فراهم خواهد شد.

گلکسی واچ ۴ درحال‌حاضر از یوتیوب‌موزیک پشتیبانی می‌کند و به‌روزرسانی جدید منتشر‌شده برای آن امکان پخش آهنگ ازطریق وای‌فای و گوشی‌های هوشمند را نیز ارائه می‌دهد.

تمام آنچه گفته شد، فقط بخش کوچکی از نتیجه‌ی ادغام تایزن و WearOS است؛ اما گوگل و سامسونگ هنوز راهی طولانی برای پایان‌دادن به تسلط اپل بر بازار محصولات پوشیدنی در پیش خواهند داشت. باوجوداین، مشارکت بین این دو شرکت و خرید فیت‌بیت و برنامه‌های توسعه‌ی WearOS باعث شده است سال ۲۰۲۲ به سالی سرگرم‌کننده برای بازار محصولات پوشیدنی تبدیل شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات