گوگل از زمان انتشار Wear OS 3، سهم بازار خود را سه برابر افزایش داده است

جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی واچ ۵ پرو روی نوشابه
تعداد ساعت‌های Wear OS فعال در سراسر جهان از زمان عرضه‌ی سیستم‌عامل Wear OS 3 در سال ۲۰۲۱ بیش از سه برابر شده است.
تبلیغات

در کنفرانس گوگل I/O سال ۲۰۲۱، این شرکت با پیاده‌سازی قابلیت‌هایی که از شریکش سامسونگ به‌دست آورده بود، نسخه‌ای بهینه‌شده از Wear OS را معرفی کرد. سامسونگ همچنین سیستم‌عامل قدیمی تایزن را کنار گذاشت و از Wear OS 3 در گلکسی واچ خود استفاده کرد.

براساس اطلاعات به‌اشتراک گذاشته‌شده توسط گوگل در نمایشگاه CES 2023، سیستم‌عامل Wear OS 3 به این شرکت کمک کرده است تا از زمان عرضه Wear OS 3 در سال ۲۰۲۱، تعداد ساعت‌های فعال Wear OS را بیش از ۳ برابر افزایش دهد.

به‌گزارش سم‌موبایل، پس از اینکه Wear OS 3 در آگوست ۲۰۲۱ با سری گلکسی واچ ۴ عرضه شد، در ژوئن ۲۰۲۲ با ساعت Montblanc Summit 3 و دو ماه بعد با سری گلکسی واچ ۵ همراه شد. گوگل همچنین پس از معرفی پیکسل واچ خود در ماه اکتبر ۲۰۲۲، آن را با Wear OS 3 عرضه کرد. ساعت‌های هوشمند شرکت‌های دیگری مانند Fossil Gen 6 به همراه نسخه‌ی Gen 6 Wellness Edition از Wear OS 3 بهره می‌برند.

گوگل گفت که افزایش مجموعه‌ی ویژگی‌های Wear OS 3 و همه کارهای جدیدی که کاربران می‌توانستند راحت‌تر و کارآمدتر روی ساعت هوشمندشان انجام دهند، به آن‌ها کمک کرد تا کاربران Wear OS فعال‌تری داشته باشند.

در این گزارش به‌طور ویژه‌ای تأکید شده است که با سیستم‌عامل Wear OS کاربران می‌توانند از اپلیکیشن دوربین برای سلفی‌گرفتن استفاده کنند یا از آن به‌عنوان دکمه‌ی شاتر در گوشی‌های پیکسل استفاده کنند. افزون‌براین، می توان از Google Home در ساعت هوشمند با جدیدترین سیستم‌عامل برای کنترل تمام لوازم متصل استفاده کرد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که قابلیت Fast Pair که سال ۲۰۱۷ در اندروید معرفی شد، از مرز ۳۲۰ میلیون اتصال در سال ۲۰۲۲ عبور کرد. این شامل هدفون‌هایی از برندهایی مانند Beats، جی‌بی‌ال، بیتس (متعلق به سامسونگ)، وان‌پلاس و سونی است.

گوگل همچنین آمار دیگری را به‌اشتراک گذاشت و در آن تأکید کرد که Nearby Share درحال‌حاضر روی نزدیک به ۳ میلیارد دستگاه دردسترس است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات