فروش محصولات پوشیدنی در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۲ کاهش یافته است

پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
راهنمای خرید بهتری نساعت هوشمند بازار ایران تا یک میلیون و تا سه میلیون تومان
گزارش اخیر Canalys نشان می‌دهد اپل، سامسونگ و سایر شرکت‌های سازنده‌ی محصولات پوشیدنی هوشمند در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۲ با کاهش فروش مواجه شده‌اند.
تبلیغات

بازار محصولات پوشیدنی هوشمند طی سال‌های گذشته با رشد ثابت همراه بوده است. اپل، شیائومی، هواوی، سامسونگ و گوگل برخی از نام‌های شناخته‌شده در بازار دستگاه‌های پوشیدنی هستند که نقش مهمی در افزایش فروش این محصولات ایفا کرده‌اند. به‌هرحال گزارش اخیر Canalys نشان می‌دهد میزان فروش ابزارهای پوشیدنی هوشمند در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ با کاهش درخورتوجهی مواجه شده است.

آمار فروش محصولات پوشیدنی هوشمند در سال ۲۰۲۲
آمار فروش محصولات پوشیدنی هوشمند در سال ۲۰۲۲

داده‌های Canalys نشان می‌دهد در فاصله‌ی بین ماه اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ فقط ۵۰ میلیون دستگاه پوشیدنی روانه‌ی بازار شده است که نشان از کاهش ۱۸ درصدی نسبت‌به بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل از آن دارد. هر پنج برند بزرگ سازنده‌ی محصولات پوشیدنی این افت فروش را تجربه کرده‌اند. اگرچه اپل از نظر عرضه‌ی سالانه‌ی دستگاه‌های پوشیدنی نسبت‌به سال قبل همچنان رشد کرده است، اما رکورد فروش سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۲ آن مثل سایر برندها با کاهش همراه بود. این گزارش نشان می‌دهد رکود و تورم در اقتصاد جهانی، اختلالات زنجیره‌ی تأمین و تغییر عادات مصرف‌کنندگان ازجمله مهم‌ترین دلایل مؤثر بر افت فروش محصولات پوشیدنی بوده است.

آمار فروش محصولات پوشیدنی برترین شرکت‌های سازنده این دستگاه‌ها در سال ۲۰۲۲
آمار فروش محصولات پوشیدنی برترین شرکت‌های سازنده این دستگاه‌ها در سال ۲۰۲۲

به گزارش گیزموچاینا، اپل به‌دلیل محبوبیت بالا میان کاربران آیفون، جایگاه خود را به‌عنوان رهبر بازار محصولات هوشمند پوشیدنی حفظ کرد. گوگل با وجود کاهش ۲۵ درصدی در فروش، جایگاه دوم فهرست را به‌خود اختصاص داد و شیائومی، هواوی و سامسونگ همگی در فصل تعطیلات آخر سال ۲۰۲۲ با کاهش عرضه‌ مواجه شدند. Canalys محصولات پوشیدنی را به دستبندهای سلامتی، ساعت‌های پایه و ساعت‌های هوشمند دسته‌بندی می‌کند. با‌این‌حال تفاوت بین این محصولات با معرفی مدل‌های جدید روبه کاهش است.

طبق پیش‌بینی Canalys، میزان عرضه‌ی ساعت‌هوشمند احتمالاً با رشد ۱۰ درصدی همراه خواهد بود اما کاهش علاقه‌ی مردم به دستبندهای سلامت، باعث کاهش دو درصدی کل بازار پوشیدنی‌ها خواهد شد. این بازار فضایی بسیار رقابتی در حوزه‌ی فناوری بوده است و شرکت‌ها به‌طور دائم تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری از بازار مذکور را به خود اختصاص دهند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات