اپل واچ سری ۹ درمقایسه‌با سری ۸ تقریباً هیچ تغییری تجربه نمی‌کند

شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اپل واچ سری ۸ در سه رنگ مختلف در کنار یکدیگر
مارک گورمن می‌گوید اپل واچ سری ۹ غیر از تراشه‌ی جدید S9، اساساً مشابه اپل واچ سری ۸ خواهد بود.
تبلیغات

غول فناوری اهل کوپرتینو اپل واچ سری ۶، اپل واچ سری ۷، اپل واچ سری ۸، نسل دوم اپل واچ SE و اپل واچ اولترا را با تراشه‌های S6 و S7 و S8 روانه‌ی بازار کرد که عملکرد همه‌ی آن‌ها تقریباً یکسان است. این سیستم-روی-چیپ‌ها از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و پردازنده‌ی مرکزی دوهسته‌ای با شناسه‌ی T8301 بهره می‌برند.

اپل با معرفی اپل واچ سری ۶ اعلام کرد تراشه‌ی S6 این محصول سرعت عملکرد را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد و پس‌از‌آن با معرفی مدل‌های جدید ساعت هوشمند خود، توضیحات زیادی درباره‌ی درصد بهبود عملکرد ارائه نداده است.

تراشه‌های S6 و S7 و S8 برپایه‌ی A13 Bionic ساخته شده‌اند؛ پردازنده‌ای که در سری آیفون ۱۱ استفاده و با فرایند ۷ نانومتری TSMC تولید شد. اپل با معرفی‌ A14 Bionic از لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC استفاده کرد که با مصرف کمتر انرژی، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

اکنون مارک گورمن اعلام کرده است که تراشه‌ی S9 اپل واچ سری ۹ براساس تراشه‌ی A15 Bionic ساخته خواهد شد. به‌عبارت‌دیگر، تراشه‌ی مذکور می‌تواند عملکرد و کارایی ساعت‌های هوشمند بعدی اپل را بهبود درخورتوجهی دهد. این تغییر به افزایش سرعت اجرای برنامه‌ها و افزایش عمرباتری کمک خواهد کرد.

گورمن درمورد تغییرات اپل واچ سری ۹ می‌گوید غیر از به‌روزشدن تراشه، سایر مشخصات این دستگاه مشابه نسل قبل خواهد بود. بدین‌ترتیب، ظاهراً تمرکز کوپرتینویی‌ها برای نسل بعدی ساعت‌های هوشمندشان روی ارتقای عملکرد است و نه تغییرات ظاهری؛ البته امکان دارد که این شرکت مدل بعدی اپل واچ را در رنگ‌بندی‌های جدید نیز عرضه کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات