بازار گجتهای پوشیدنی هند روزهای درخشانی را سپری میکند
مؤسسهی تحقیقاتی IDC تجزیه و تحلیل فصلی خود را از بازار گجتهای پوشیدنی در هند منتشر کرد و رشد عظیم ۲۹٫۲ درصدی سالانه را نشان داد. برترین شرکت، بوت (boAt) بود که با ۲۹٫۷ درصد سهم، تقریباً سه برابر بیشتر از نویز (در رتبهی دوم)، بر بازار تسلط داشت.
بر اساس گزارش جدید مؤسسهی تحقیقاتی IDC، طی دورهی ژاﻧﻮﯾﻪ (دی و بهمن) تا سپتامبر (شهریور و مهر)، هند شاهد فروش ۴۸٫۱ میلیون پوشیدنی بوده است که مجموع فروش ۹ ماههی اول را به ۱۰۵٫۹ میلیون دستگاه میرساند. این آمار ۵٫۸ درصد افزایش نسبت به سه فصل اول سال ۲۰۲۲ را نشان میدهد.
میانگین کلی قیمت فروش از ۲۷٫۲ دلار به ۲۱٫۷ دلار کاهش یافت که با ورود نوع جدیدی از محصولات پوشیدنی یعنی حلقههای هوشمند تقویت شد.
دستهی ساعت هوشمند ۴۱ درصد رشد کرد، درحالیکه فروش مچبندها ۲۳٫۴ درصد کاهش یافت. مرزهای بین این دو نوع محصول، در حال محو شدن است؛ چون بسیاری از مچبندها حالا قابلیتهایی در سطح ساعت هوشمند ارائه میدهند. دستهی برتر، هدفون بود که آمار فروش ۳۰٫۹ میلیون (از مجموع ۴۸٫۱ میلیون دستگاه) را ثبت کرد.
بوت بهلطف هدفونهای بیسیم خود شاهد رشد ۳۳٫۳ درصدی فروش سالانه بود و در صدر جدول قرار گرفت. دلیل اصلی اینکه این شرکت همچنان در صدر است، ارائهی ویژگیهای صوتی جدید در همکاری با کوالکام، دالبی و دیراک است. بوت همچنین با شرکتهای تولیدکنندهی هندی بیشتری وارد همکاری شد.
تنها یک برند در میان ۵ برند بازار پوشیدنیهای هند، گوشی هوشمند هم در این کشور میفروشد: اوپو (که شامل محصولات وان پلاس نیز میشود). این دو به لطف محصولاتی مثل Buds 2R و Enco Buds 2 و Nord Buds 2 در فهرست هدفون بیسیم سوم و در فهرست هدفونهای دورگردنی دوم شدند. وان پلاس همچنین هدفون خوشقیمت Nord Buds 2R را عرضه کرد که روی افزایش فروش محصولات این شرکت تأثیر گذاشت.