این یکی از اولین نمونه‌های پیش تولید اپل واچ است

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
تصویری از پشت نسخه ی پیش تولید اپل واچ
یکی از مجموعه‌دارهای معروف محصولات اپل به‌تازگی تصاویر یکی از اولین نمونه‌های پیش‌تولید اپل‌واچ را منتشر کرده است.
تبلیغات

در‌حالی‌که اپل از مدت‌ها قبل کار روی اپل واچ را آغاز کرده بود، اولین مدل این دستگاه در سال ۲۰۱۵ به فروشگاه‌ها راه پیدا کرد. وب‌سایت 9to5Mac به‌لطف جولیو زامپتی، مجموعه‌دار سرشناس دستگاه‌های اپل، توانسته‌ است نگاهی به یکی از اولین نمونه‌های پیش‌تولید اپل واچ بیندازد که بیش از یک سال قبل از عرضه‌ی رسمی آن ساخته شده است.

تصویری از قطعات نسخه ی پیش تولید اپل واچ
تصویری از حسگر پشت نسخه ی پیش تولید اپل واچ
حسگر پشت نسخه پیش تولید اپل واچ
تاج نسخه پیش تولید اپل واچ

این نخستین‌ بار نیست که تصاویری از نمونه‌ی اولیه‌ی پیش‌تولید اپل واچ می‌بینیم. زومپتی پیش‌تر در سال ۲۰۲۱ نیز تصاویری از نمونه‌ی اولیه این گجت به‌اشتراک گذاشت که به سال ۲۰۱۴ مربوط بود. بااین‌حال، عکس‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده با 9to5Mac متعلق به نمونه‌ی پیش‌تولید قدیمی‌تر و مربوط به اواخر ۲۰۱۳ هستند.

تصویری از پشت نسخه ی پیش تولید اپل واچ

این مجموعه‌دار به‌دلیل نمایش برخی از نمونه‌های اولیه و کمیاب خود در شبکه‌ی اجتماعی X (توییتر سابق) شناخته شده است. تصاویری که او منتشر کرده است، قطعاً ارزش دیدن دارند.

تصویری از پشت نسخه ی پیش تولید اپل واچ از نزدیک
تصویری از صفحه نمایش نسخه ی پیش تولید اپل واچ
تصویری از رابط یو اس بی نسخه ی پیش تولید اپل واچ
 کابل و آداپتور شارژ نسخه ی پیش تولید اپل واچ

به‌گفته‌ی زومپتی، این نمونه‌ی اولیه نسخه‌ای از SwitchBoard را اجرا می‌کند که بر‌اساس iOS 8 و برای استفاده در iPod Touch طراحی شده بود. اگر با این برنامه آشنا نیستید، باید بگوییم که SwitchBoard در‌واقع لانچر داخلی اپل برای آزمایش ویژگی‌های سخت‌افزاری دستگاه است و به مهندسان و افرادی که روی فرایند مونتاژ دستگاه کار می‌کنند، اجازه می‌دهد تا بررسی کنند که آیا اجزایی همچون دوربین و نمایشگر و اسپیکر مطابق انتظار کار می‌کنند یا خیر.

در بخش پشتی این نمونه‌ی اولیه‌ی ساعت هوشمند اپل، استفاده از فولاد ضد‌زنگ را شاهد هستیم که طرحی مشابه نمونه‌ی اولیه‌ی سال ۲۰۱۴ دارد. این قسمت سه حسگر ضربان قلب را در‌بر می‌گیرد که به‌صورت افقی در یک راستا قرار گرفته‌اند و به‌جای شماره‌مدل، حکاکی لیزری دارد.

زومپتی یه 9to5Mac گفته است که این دستگاه شارژر متفاوتی با نسخه‌ی نهایی دارد و با وجود شباهت به شارژر فعلی اپل واچ، با هیچ‌یک از چندین مدل ساعت هوشمند این شرکت سازگار نیست. دکمه‌ی چرخان دستگاه نیز اندکی با قطعه‌ی استفاده‌شده در نسخه‌ی نهایی تفاوت دارد.

چند سال پیش، زومپتی تصاویری به‌اشتراک گذاشت که نمونه‌ی اولیه و کمیاب آیپاد تاچ نسل اول را نشان می‌داد. آن دستگاه از سیستم‌عاملی به نام OS X استفاده می‌کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات