ممنوعیت اپل واچ در آمریکا؛ منتقد اپل از تصمیم دولت حمایت کرد

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
حسگرهای اپل واچ اولترا / Apple Watch Ultra sensors
یکی از منتقدان همیشگی اپل از تصمیم دولت آمریکا درباره‌ی ممنوعیت اپل واچ حمایت کرد.
تبلیغات

در پی صدور حکم ممنوعیت فروش مدل‌های جدید ساعت هوشمند اپل از جمله اپل واچ اولترا ۲ و اپل واچ سری ۹ در آمریکا از سوی کمیسیون تجارت بین‌الملل (ITC) به دلیل نقض پتنت‌های مسیمو، شرکت تجهیزات پزشکی AliveCor که همواره منتقد سیاست‌های اپل بوده است از این تصمیم حمایت کرد.

به گزارش 9to5Mac، شرکت تجهیزات پزشکی AliveCor می‌گوید در پرونده‌ی شکایت مسیمو از سازنده‌ی انواع گوشی اپل به طور قاطع از شرکت تحت مدیریت جو کیانی حمایت خواهد کرد. AliveCor در ادامه ضمن تمجید از دولت آمریکا و ITC، شرکت‌های بزرگ فناوری را به استفاده از روش‌های ضد‌ رقابتی متهم کرد.

AliveCor همواره با ادعای نقض پتنت‌هایش، با کوپرتینویی‌ها در حال جدال بوده است. برای نمونه در سال ۲۰۱۵ این شرکت مدارکی مبنی‌بر نقض پتنت‌های سنسور ECG (سنجش نوار قلب) را به غول فناوری آمریکایی ارائه داد و انتظار داشت که معامله‌ای بین آن‌ها انجام شود، اما اپل بدون توجه به موارد گفته شده در سال ۲۰۱۸ اپل واچ سری ۴ را با استفاده از پتنت‌های یادشده به بازار عرضه کرد.

AliveCor علاوه بر ارسال درخواستی به ITC مبنی‌بر ممنوعیت فروش اپل واچ به دلیل سرقت فناوری‌هایش در سال ۲۰۲۱، سابقه‌ی تنظیم شکایت ضد‌انحصاری علیه اپل را در کارنامه‌ی خود دارد. AliveCor در پرونده خود ادعا کرده بود که اپل کار را برای برنامه‌های متفرقه‌ی سنجش ضربان قلب دشوار کرده است.

اگرچه ITC به دلیل نقض پتنت‌های AliveCor توسط اپل رای را به نفع آن‌ها صادر کرد، اما این پرونده هرگز منجر به ممنوعیت فروش اپل واچ نشد.

اپل در پرونده‌ی شکایت مسیمو به صدور حکم لغو ممنوعیت فروش اپل واچ از سوی دولت آمریکا امید داشت، اما دیروز دولت تصمیم گرفت که حکم صادر شده از سوی ITC را وتو نکند. تنها مدلی که در حال حاضر اجازه‌ی فروش دارد اپل واچ SE (به دلیل نداشتن اکسیژن‌سنج خون) است.

ممکن است اپل با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی دو پتنت مسیمو که مبنای تصمیم ITC هستند را دور بزند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات