این دستکش‌ به بازپروری بیماران پس از سکته‌ی مغزی کمک می‌کند

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
دستکش پالم‌پلاگ پوشیده شده روی یک دست که به یک دایره اشاره می‌کند پس زمینه سفید
دستکش‌ پالم‌پلاگ علاوه‌بر کاربردهای واقعیت مجازی و گیمینگ، به بازپروری قربانیان سکته‌ی مغزی نیز کمک می‌کند.
تبلیغات

رویداد CES 2024، شاهد رونمایی گجت پوشیدنی جدید و هیجان‌انگیزی به نام دستکش پالم‌پلاگ (Palmplug) است. این دستکش همه‌کاره‌ را استارتاپی به همین نام توسعه داده است و قصد دارد تا با ترکیبی از فناوری‌های مختلف، تجربیات کاربران در واقعیت مجازی و بازی‌ها و از همه مهم‌تر مراقبت‌های پزشکی را تغییر دهد.

دستکش سبک‌وزن پالم‌پلاگ با سنسور‌های پیشرفته و سیستم‌های بازخورد هپتیکی یا لمسی‌اش، حرکات دست را به‌طور دقیق ردیابی و شبیه‌سازی واقعی حس لمس را ممکن می‌کند. هر انگشت حسگر‌هایی دارد که کوچک‌ترین حرکات را به‌دقت ثبت می‌کنند.

دستکش Palmplug پس‌زمینه‌ی سفید

با ترکیب دستکش‌های یادشده با هدست‌های واقعیت مجازی، شیوه‌ی تعامل کاربران با محیط‌های مجازی طبیعی‌تر خواهد شد؛ زیرا آن‌ها می‌توانند اشیای مجازی را با استفاده از دست خود دست‌کاری و آن‌ها را احساس کنند.

میزان لرزش و چراغ‌های LED دستکش‌های پالم‌پلاگ را می‌توان برای غوطه‌ورشدن بیشتر شخصی‌سازی کرد. طبق صفحه‌ی رسمی این محصول، چه در بازی‌ها و چه در شبیه‌سازی‌های شغلی، پالم‌پلاگ امکان ایجاد سطحی از واقع‌گرایی را دارد که هیچ‌یک از کنترلر‌های معمول نمی‌توانند آن را ارائه دهند.

دست یک شخص که دستکش Palmplug را پوشیده است.

با‌این‌حال، احتمالاً دلگرم‌کننده‌ترین قابلیت این دستکش‌ها کارایی آن‌ها در بحث پزشکی است. پلتفرم درمانی اختصاصی TheraPlay از قابلیت‌های دستکش پالم‌پلاگ برای سرگرم‌کننده‌تر‌کردن و ایجاد انگیزه برای انجام تمرینات بهره می‌برد. با این کار به فرایند توان‌بخشی بیماران پس از سکته‌ی مغزی سرعت می‌بخشد. این سیستم پیشرفت بیماران را نیز پیمایش می‌کند و نتایج را به کادر درمان ارائه می‌دهد.

دستکش‌های پالم‌پلاگ را هم‌اکنون می‌توان با قیمت ۴۰۰ دلار پیش‌خرید کرد. زمان تحویل آن‌ها به مشتریان هنوز مشخص نیست.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات