کمیسیون ITC آمریکا با توقف ممنوعیت اپل واچ مخالف است

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
 واچ اولترا ۲ درکنار واچ اولترا نسل یک
درگیری‌های اپل با ITC بر سر حکم ممنوعیت فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ همچنان ادامه دارد.
تبلیغات

کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده آمریکا (ITC) هفته‌ی پر مخاطره‌ای را با حکم ممنوعیت اپل‌ واچ سری ۹ و اپل‌ واچ اولترا ۲ پیش رو خواهد داشت.

در ژانویه‌ی سال ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱) کمیسیون تجارت بین الملل در حکمی اعلام کرد که اپل در سیستم اکسیژن‌سنج خون اپل‌ واچ سری ۹ و اپل‌ واچ اولترا ۲ پتنت‌های سخت‌افزاری شرکت مسیمو را نقض کرده است و اجازه‌ی وارد کردن این دو مدل اپل‌ واچ را به ایالات متحده ندارد.

اکسیژن‌سنج خون درصد اشباع اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند که اگر در محدوده‌ی ۹۵ تا ۱۰۰ درصد باشد طبیعی است.

تولید کننده‌ی گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک مجبور شد با توجه به حکم صادر شده، ساعت‌های مورد بحث را ابتدا از فروشگاه‌های آنلاین و سپس از فروشگاه‌های حضوری خود جمع کند.

انتظار می‌رفت که جو بایدن بعد از پایان دوره‌ی بازبینی ۶۰ روزه‌‌ی ریاست جمهوری، حکم کمیسیون تجارت بین‌الملل را وتو کند؛ اما این اتفاق نیفتاد و بیش از پیش دوستی بین بایدن و جو کیانی، مدیرعامل شرکت مسیمو را مورد توجه قرار داد.

اپل دست از تقلا برنداشت، پرونده را به دادگاه استیناف برد و دادگاه نیز موقتا تا بررسی مدل‌های بازطراحی‌شده، حکم ITC را لغو کرد. اپل با این حکم توانست مدل‌های مذکور را که تاکنون در انبار نگهداری می‌شدند به فروشگاه‌ها بازگرداند.

اپل در تلاش است تا با اعمال یک سری اصلاحات نرم‌افزاری بتواند راه‌حل جایگزینی را برای رهایی از این حکم ممنوعیت پیدا کند. انتظار می‌رود اداره‌ی گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) حکم خود را اعلام کند که آیا اصلاحات اعمال‌شده برای لغو حکم ITC قابل قبول است یا نه.

به گفته‌ی رویترز، اگر اداره‌ی گمرک موافقت کند که اپل نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی دو اپل‌ واچ مذکور را وارد کانال فروش کند، مسیمو نمی‌تواند نسبت به این تصمیم اعتراض کند و باید پرونده‌ی جدیدی را به راه بیندازد.

زمانی که اپل موفق شد حکم موقت لغو ممنوعیت اپل‌ واچ را از دادگاه استیناف دریافت کند، این فرصت را به کمیسیون تجارت بین‌الملل داد تا علت این‌که اپل نباید زمان طولانی‌تری برای این حکم دریافت کند را توضیح دهد.

با توجه به مدارک ارائه‌شده توسط ITC به دادگاه فدرال ممکن است اپل مجبور شود بار دیگر اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری خود در ایالات متحده خارج کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات