اپل در ابتدا تنها ۸۰ هزار دستگاه ویژن پرو عرضه می‌کند

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
زن جوان لباس زرد با هدست ویژن پرو اپل / Apple Vision Pro
تحلیلگر معروف می‌گوید اپل در ابتدا حداکثر ۸۰٬۰۰۰ دستگاه ویژن پرو می‌سازد و موجودی این هدست خیلی زود به پایان خواهد رسید.
تبلیغات

مینگ‌چی کوئو، افشاگر خو‌س‌سابقه، می‌گوید که طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه‌ی اپل، قرار است در ابتدا تنها ۶۰٬۰۰۰ تا ۸۰٬۰۰۰ دستگاه از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو در تاریخ ۲ فوریه (۱۳ بهمن) روانه‌ی بازار شود. کم‌بودن تعداد دستگاه‌های عرضه‌شده باعث می‌شود که موجودی ویژن پرو «زمان کوتاهی پس از عرضه، به پایان برسد.»

به روایت مینگ‌چی کوئو، «نوآوری‌های فناوری‌محور انقلابی» ویژن پرو باعث می‌شود تعداد زیادی از مردم سراغ تهیه‌ی این محصول بروند، آن هم در شرایطی که قیمت هدست واقعیت مجازی ویژن پرو بسیار زیاد است.

کوئو هفته‌ی گذشته ادعاهای مشابهی مطرح کرده بود و گفت که موجودی اولیه‌ی ویژن پرو قرار است در دوران پیش‌فروش محصول به پایان برسد. او باور دارد که پس از عرضه‌ی اولیه، تحویل مدل‌های بعدی ویژن پرو به مردم با تأخیر زیاد مواجه خواهد بود.

برخی از شایعه‌ها می‌گویند به‌دلیل پیچیده‌بودن روند تولید، اپل می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ تنها ۴۰۰٬۰۰۰ دستگاه از ویژن پرو را روانه‌ی بازار کند. تولیدکننده‌ی آیفون و مک بوک هنگام رونمایی محصول جدیدش گفته بود هدست واقعیت مجازی اپل پیشرفته‌ترین گجت دنیا است.

فعلا مشخص نیست که پس از گذشت تب‌وتاب ایجادشده برای ویژن پرو، این محصول همچنان با استقبال گسترده در بازار مواجه خواهد شد یا نه. ادامه‌داربودن فروش ویژن پرو وابسته‌به این است که اپل محصول جدیدش را چگونه در بازار جا بیندازد.

اپل می‌خواهد ویژن پرو را سیزدهم بهمن‌ماه روانه‌ی بازار ایالات متحده کند. شنیده‌های زومیت حاکی است که برخی از فروشندگان ایرانی می‌خواهند ویژن پرو را زمان کوتاهی پس از عرضه در آمریکا، به ایران بیاورند؛ پس اگر اواخر بهمن ویژن پرو را با قیمت نجومی در فروشگاه‌های ایرانی دیدید، تعجب نکنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات