اپل با حذف اکسیژن‌سنج، ممنوعیت اپل واچ را دور زد؛ فروش ادامه دارد

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
پاسخ به تماس در اپل واچ اولترا
اپل برای جلوگیری از ممنوعیت دوباره‌ی اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ در بازار آمریکا، این دو ساعت را از امروز بدون قابلیت اکسیژن‌سنج خون عرضه می‌کند.
تبلیغات

بر اساس ادعای سایت 9to5Mac، فروش مدل‌های اصلاح‌شده‌ی اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ که از قابلیت اکسیژن‌سنج خون استفاده نمی‌کنند، از امروز در آمریکا آغاز خواهد شد. اپل با اصلاح دو ساعت مورد بحث، از ممنوعیت فروش آن‌ها جلوگیری خواهد کرد. قیمت ساعت هوشمند اصلاح‌شده‌ی اپل تغییری نکرده است.

ظاهراً مدل‌های اصلاح‌شده‌ی اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ همچنان به اپلیکیشن Blood Oxygen مجهز هستند، اما زمانی که کاربر روی آن ضربه می‌زند، با پیام هشدار مواجه می‌شود مبنی‌بر اینکه اپلیکیشن در دسترس نیست. اپل قصد دارد به‌زودی جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه دهد.

اپل تأیید کرده است که اپلیکیشن Blood Oxygen در مدل‌هایی از سری ۹ و اولترا ۲ که پیش‌تر فروخته شده‌اند فعال باقی می‌ماند. به‌علاوه، این اپلیکیشن در اپل واچ‌هایی که خارج از آمریکا فروخته می‌شوند، فعال خواهد بود چون ممنوعیت فروش اپل واچ، بین‌المللی نیست.

کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده (ITC) سال گذشته اعلام کرد که اپل پتنت‌های شرکت مسیمو را نقض کرده است و باید فروش مدل‌هایی از ساعت هوشمند اپل که به سیستم اکسیژن‌سنج خون مجهزند، در آمریکا متوقف شود.

ممنوعیت فروش اپل واچ در اواخر سال ۲۰۲۳ اجرایی شد، اما اپل توانست آن را به‌طور موقت لغو کند. بامداد امروز دادگاه استیناف حوزه‌ی فدرال آمریکا با درخواست اپل برای ادامه‌ی لغو ممنوعیت مخالفت کرد. بدین‌ترتیب از امروز فروش اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ با سیستم اکسیژن‌سنج خون در آمریکا ممنوع است.

اپل می‌گوید که قویاً با تصمیم ITC مخالف است و به تلاش‌های خود برای تغییر حکم ادامه خواهد داد. برخی از شایعه‌ها می‌گویند اپل مشغول تغییر الگوریتم اپلیکیشن Blood Oxygen است تا فناوری‌های استفاده‌شده‌ی مسیمو را در آن غیرفعال کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات