گلکسی واچ اولترا معرفی شد؛ رقیب اپل واچ اولترا با مقاومت و روشنایی فوق‌العاده

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
مطالعه 5 دقیقه
گلکسی واچ اولترا
سامسونگ در رویداد آنپکد ۲۰۲۴ نسل اول گلکسی واچ اولترا را با مقاومت بسیار زیاد و حسگرهای بهبودیافته و روشنایی ۳,۰۰۰ نیت رونمایی کرد.
تبلیغات

سامسونگ در رویداد تابستانی آنپکد امسال که در شهر پاریس برگزار شد، از گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد. ساعت هوشمند سامسونگ که شاید بتوان آن را درکنار گلکسی رینگ، متفاوت‌ترین محصول کره‌ای‌ها در این رویداد دانست، برای رقابت مستقیم با اپل واچ اولترا در نظر گرفته شده و شباهت نام و حتی بند و دکمه‌ی نارنجی‌رنگ آن با ساعت پریمیوم اپل بی‌دلیل نیست.

گلکسی واچ اولترا با طراحی جدید و منحصربه‌فرد «Cushion Design» عرضه شده که در آن صفحه‌نمایش دایره‌ای ۱٫۵ اینچی با پوشش محافظ کریستال سافایر، داخل قاب مربعی‌شکل از جنس تیتانیوم گرید قرار گرفته است. صفحه‌نمایش امولد این ساعت از وضوح ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۳۲۷ پیکسل بر اینچ بهره می‌برد و به‌گفته‌ی سامسونگ، بیشینه‌ی روشنایی آن به ۳٬۰۰۰ نیت می‌رسد.

بیمه موبایل ازکی

گلکسی واچ اولترا در ابعاد ۴۷٫۱ در ۴۷٫۱ در ۱۲٫۱ میلی‌متر و وزن ۶۰٫۵ گرم طراحی شده و به‌جز دکمه‌های متداول Back و Home، به دکمه‌ی جدید Quick Button مجهز شده است. دکمه‌ی کوئیک دسترسی سریع به فهرست ورک‌اوت‌ها، تنظیم شورت‌کات برای اپلیکیشن‌های دلخواه و آژیر اضطراری را فراهم می‌کند.

گلکسی واچ اولترا

ساعت پریمیوم سامسونگ از واچ‌فیس‌های اختصاصی برای شب بهره می‌برد که به‌منظور خوانش راحت‌تر ساعت و محتوای روی صفحه، به‌طور خودکار در تاریکی فعال می‌شود.

مقاوم برای شنا تا عمق ۱۰۰ متری و استفاده در ارتفاع منفی ۵۰۰ تا ۹ هزار متر

گلکسی واچ اولترا به‌لطف بهره‌مندی از گواهی IP68 و MIL-STD-810H دربرابر نفوذ آب و گرد‌وغبار و شرایط سخت مقاوم است و استاندارد 10ATM استفاده از ساعت را برای شنا تا عمق ۱۰۰ متری ممکن کرده است. همچنین، امکان استفاده از گلکسی واچ اولترا در سطوح ۵۰۰ متری زیر سطح دریا و ارتفاع ۹۰۰۰ متری از سطح دریا برای ردیابی ورزش‌های حرفه‌ای چون شنا در اقیانوس یا دوچرخه‌سواری و کوه‌نوردی در ارتفاعات فراهم است.

گلکسی واچ اولترا

ساعت پریمیوم سامسونگ مانند گلکسی واچ ۷ از تراشه‌ی سه‌نانومتری اگزینوس W1000 مجهز‌ به پردازنده‌ی مرکزی پنج‌هسته‌ای بهره می‌برد. فضای ذخیره‌سازی و رم آن نیز به ترتیب ۳۲ و ۲ گیگابایت اعلام شده است. واچ جدید سامسونگ از بلوتوث 5.3، LTE، وای‌فای ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز، NFC و GPS دوبانده (L1+L5) پشتیبانی می‌کند.

گلکسی واچ اولترا
گلکسی واچ اولترا

گلکسی واچ اولترا طولانی‌ترین عمر باتری را در سری ساعت‌های هوشمند سامسونگ ارائه می‌دهد. ظرفیت باتری ۵۹۰ میلی‌آمپرساعت اعلام شده است که به‌گفته‌ی سامسونگ، ۱۰۰ ساعت شارژدهی در حالت پاور سیوینگ و ۴۸ ساعت در حالت استفاده از تمرینات ورزشی بدون اتصال شبکه و بلوتوث ارائه می‌دهد.

گلکسی واچ اولترا از همان حسگرهای متعارف نسل قبلی به‌همراه نسل جدید سنسور سلامتی BioActive استفاده می‌کند که به‌لطف بهره‌مندی از تعداد بیشتری LED‌ سبز، قرمز و فروسرخ درکنار LEDهای جدید آبی، زرد، بنفش و فرابنفش، «مرزهای نوآوری را در حوزه‌ی پایش سلامتی با محصولات پوشیدنی‌ گسترش داده است.»

گلکسی واچ اولترا

ساعت‌های سامسونگ همیشه به داشتن سنسورهای دقیق معروف بوده‌اند؛ حالا، بهبود سخت‌افزاری سنسور BioActive دقت تست‌های ضربان قلب و سطح اکسیژن خون را به‌گفته‌ی سامسونگ تا ۳۰ درصد افزایش داده است.

این حسگر قابلیت‌های جدیدی را به گلکسی واچ‌های جدید آورده است که از میان آن‌ها می‌توان به شاخص AGEs برای ردیابی وضعیت سلامت متابولیک‌، ردیاب عادت ماهانه به‌کمک حسگر دمای پوست و تشخیص گرفتگی تنفسی در خواب (آپنه‌ی خواب) اشاره کرد. طبق روال همیشگی، امکان دسترسی به این ویژگی‌های جدید احتمالاً باتوجه‌به منطقه‌ی جغرافیایی، متفاوت خواهد بود.

مشخصات فنی گلکسی واچ اولترا ۴۷ میلی‌متری

رنگ

نقره‌ای، خاکستری، سفید

ابعاد و وزن

۴۷٫۱ در ۴۷٫۱ در ۱۲٫۱ میلی‌متر، ۶۰٫۵ گرم

صفحه‌نمایش

کریستال سافایر، ۱٫۵ اینچ امولد، ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل، AOD

پردازنده

Exynos W1000 (۵ هسته‌ای، ۳ نانومتری)

حافظه و فضای ذخیره‌سازی

۲ گیگابایت حافظه + ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی

باتری

۵۹۰ میلی‌آمپرساعت / شارژ سریع بی‌سیم مبتنی بر WPC

سیستم‌عامل

WearOS 5 با رابط‌کاربری One UI 6 Watch

حسگرها

سنسور BioActive سامسونگ (ضربان قلب اپتیکال، تحلیل الکتریکی قلب، تحلیل آمپدانس بیوالکتریک)، حسگر دما، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیس، حسگر نور

اتصال

LTE / Bluetooth 5.3 / Wi-Fi 2.4 + 5GHz / NFC / GPS (L1+L5) / Glonass / Beidou/ Galileo

مقاومت

گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار

مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار ۱۰ اتمسفر

گواهی نظامی MIL-STD-810H

سازگاری

اندروید ۱۱ یا بالاتر

ویژگی جدید «Multi-Sports Tile» امکان ردیابی تمرینات چندگانه، مثلا شنا، دوچرخه‌سواری و دویدن را فراهم می‌کند. ویژگی «Functional Threshold Power» یا به‌اختصار FTP نیز با استفاده از هوش مصنوعی و براساس ویژگی‌های فردی، حداکثر توان کاربر را برای چهار دقیقه دوچرخه‌سواری محاسبه می‌کند. گلکسی واچ اولترا محدوده ضربان قلب شخصی‌شده مختص کاربر را نیز ارائه می‌دهد تا شدت تمرین را براساس توانایی‌‌هایی فیزیکی خود تنظیم کند.

گلکسی واچ اولترا
واچ فیس اختصاصی گلکسی واچ اولترا برای حالت شب

ساعت‌های جدید سامسونگ با رابط‌ کاربری One UI 6 Watch مبتنی‌بر سیستم‌عامل WearOS 5 عرضه خواهند شد که به‌گفته‌ی کره‌ای‌ها، بهبود عملکرد و کاهش مصرف باتری را به‌همراه خواهند داشت. همچنین با اتصال گلکسی واچ به گلکسی رینگ، می‌توان به داده‌های بیشتر و دقیق‌تری از وضعیت سلامتی دسترسی داشت و عمر باتری رینگ را تا ۳۰درصد افزایش داد.

گلکسی واچ اولترا تنها در یک نسخه‌ی ۴۷ میلی‌متری و در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و سفید در ۲۴ جولای (۳ مرداد) به بازار عرضه می‌شود. قیمت ساعت هوشمند جدید سامسونگ ۶۴۹ دلار خواهد بود.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ اولترا خاکستری / Samsung Galaxy Watch Ultra
سیستم‌عامل Wear OS 5سازگار با اندروید
1.5 اینچ480x480 پیکسل
32 گیگابایت حافظه داخلیExynos W1000
590 میلی‌آمپر ساعتلیتیوم یونی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات