شایعه: پیکسل واچ ۳ در رنگ‌های جدید با نمایشگر بسیار بهتر از قبل عرضه می‌شود

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
پیکسل واچ ۲
انتظار می‌رود پیکسل واچ ۳ در دو نسخه‌ی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه شود و مشکلات نسل قبلی این ساعت هوشمند را برطرف کند.
تبلیغات

پیکسل واچ ۲ نسبت‌به نسل قبلی خود ارتقاء قابل‌توجهی داشت و تقریباً تمام مشکلات اصلی نسل اول ساعت هوشمند گوگل ازجمله عمر باتری ضعیف و شارژ آهسته را برطرف کرد. این محصول با معرفی مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید، به گزینه‌ای بسیار جذاب‌تر برای اکثر کاربران تبدیل شد اما همچنان چند ایراد جزئی داشت که برخی را از خرید آن منصرف می‌کرد.

خوشبختانه وب‌سایت Android Authority به‌لطف اطلاعات به‌دست‌آمده از منبعی در گوگل، پیش‌نمایشی اولیه از برخی تغییرات پیکسل واچ ۳ ارائه داده است.

مشخصات و ابعاد باتری پیکسل واچ ۳

همان‌طور که در شایعات اشاره شده بود، پیکسل واچ ۳ در دو سایز ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه خواهد شد. درحال‌حاضر نمی‌دانیم گوگل این مدل‌ها را چه می‌نامد، اما برخی شایعات نشان می‌دهند مدل بزرگتر Pixel Watch 3 XL نام خواهد گرفت.

مقایسه ابعاد پیکسل واچ ۳ و پیکسل واچ ۲
Android Authority

مشخصات اصلی پیکسل واچ ۳ احتمالاً نسبت‌به پیکسل واچ ۲ بدون تغییر باقی خواهد ماند و هر دو از سیستم-روی-چیپ (SoC) اسنپدراگون W5 کوالکام با پردازنده‌ی کمکی اختصاصی بهره می‌برند.

مدل ۴۱ میلی‌متری پیکسل واچ ۳ همچنان از باتری ۳۱۰ میلی‌ آمپرساعتی استفاده می‌کند، درحالی‌که مدل ۴۵ میلی‌متری از باتری ۴۲۰ میلی‌ آمپرساعتی بهره خواهد برد که باید عمر باتری به مراتب بیشتری ارائه دهد.

حاشیه‌های باریک‌تر

یکی از بزرگ‌ترین انتقادات کاربران به پیکسل واچ اصلی که در پیکسل واچ ۲ نیز ادامه داشت، حاشیه‌های نسبتاً بزرگ آن بود. خوشبختانه پیکسل واچ ۳ سرانجام این مشکل را برطرف می‌کند و همچنین از نمایشگری با روشنایی بیشتر از نسل قبل استفاده خواهد کرد.

ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ ۲ روی مچ دست
Android Authority

هر دو مدل پیکسل واچ ۳ با حاشیه‌های ۴٫۵ میلی‌متری عرضه می‌شوند، درحالی‌که این عدد در نسل قبلی ۵٫۵ میلی‌متر بود. اگرچه این حاشیه‌ به‌خصوص درمقایسه‌با اپل واچ سری ۹ زیاد به‌نظر می‌رسد اما همچنان نسبت‌به نسل قبلی ساعت گوگل ارتقاء جذابی محسوب می‌شود.

گفته می‌شود روشنایی نمایشگر هر دو نسخه‌ی پیکسل واچ ۳ به ۲٬۰۰۰ نیت خواهد رسید. درمقام مقایسه، روشنایی صفحه‌نمایش پیکسل واچ ۲ حداکثر ۱٬۰۰۰ نیت است که باعث می‌شود استفاده از ساعت‌های جدید زیر نور مستقیم خورشید بسیار لذت بخش‌تر باشد.

مشخصات

پیکسل واچ ۲

پیکسل واچ ۴ (۴۱ میلی‌متر)

پیکسل واچ ۳ (۴۵ میلی‌متر)

ابعاد نمایشگر

۳۰ در ۳۰ میلی‌متر

۳۲ در ۳۲ میلی‌متر

۳۶ در ۳۶ میلی‌متر

عرض حاشیه

۵٫۵ میلی‌متر

۴٫۵ میلی‌متر

۴٫۵ میلی‌متر

وضوح نمایشگر

۳۸۴ در ۳۸۴ پیکسل

۴۰۸ در ۴۰۸ پیکسل

۴۵۶ در ۴۵۶ پیکسل

روشنایی

۱٬۰۰۰ نیت

۲٬۰۰۰ نیت

۲٬۰۰۰ نیت

مشخصات نمایشگرهای پیکسل واچ ۲ و پیکسل واچ ۳

پشتیبانی از UWB

سال گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر پشتیبانی پیکسل واچ ۲ از UWB منتشر شد، اما بعداً فهمیدیم این قابلیت حذف شده است. باند فوق‌عریض یا UWB مانند بلوتوث و وای‌فای، پروتکل بی‌سیمِ کوتاه‌بُردی است که ازطریق امواج رادیویی کار می‌کند. به‌نظر می‌رسد پیکسل واچ ۳ سرانجام از این فناوری بهره خواهد برد. نه تنها منبع داخلی گوگل این موضوع را تأیید کرده است، بلکه لیست‌های FCC که اخیراً مشاهده شده‌اند نیز به اضافه‌شدن ویژگی مذکور اشاره دارند.

قابلیت UWB در گوشی هوشمند
Android Authority

کاربرد UWB، یافتن دقیق دستگاه‌ها است؛ چه خود ساعت باشد و چه دستگاه دیگری که به‌دنبال آن می‌گردید. این احتمال وجود دارد گوگل درحال کار روی افزودن پشتیبانی UWB به برنامه‌ی Find My Device باشد.

کاربرد دیگر UWB می‌تواند بازکردن قفل خودرو با استفاده از Digital Car Key باشد. این فناوری درحال‌حاضر روی برخی خودروهای بی‌ام‌و، هیوندای و کیا پشتیبانی می‌شود و بسیاری از تولیدکنندگان دیگر نیز درحال پیاده‌سازی آن روی محصولات خود هستند. پشتیبانی از UWB درحال‌حاضر فقط در تعداد محدودی از گوشی‌های اندرویدی و عمدتاً پرچمداران، دردسترس است.

رنگ‌های جدید

پیکسل واچ ۳ در چند رنگ جدید عرضه خواهد شد؛ فهرستی از رنگ‌های احتمالی این ساعت هوشمند در ادامه آورده شده است:

پیکسل واچ ۲

پیکسل واچ ۳ (۴۱ میلی‌متر)

پیکسل واچ ۳ (۴۵ میلی‌متر)

قاب نقره‌ای / بند آبی

قاب نقره‌ای / بند گلبهی

قاب فندقی / بند فندقی

قاب مشکی / بند مشکی

قاب مشکی / بند مشکی

قاب مشکی / بند مشکی

قاب طلایی / بند فندقی

قاب طلایی / بند فندقی

-

رنگ‌بندی‌های احتمالی پیکسل واچ ۳ و مقایسه با رنگ‌بندی پیکسل واچ ۲

گوگل معمولاً یکی از رنگ‌بندی‌های پیکسل واچ را مطابق با رنگ گوشی‌های پیکسل که همزمان عرضه می‌شوند، ارائه می‌دهد.

تصویر لو رفته از رنگ صورتی پیکسل ۹
Hani Mohamed Bioud

انتظار می‌رود بند گلبهی با رنگ صورتی پیکسل ۹ پرو (تصویر بالا) که اخیراً در برخی شایعات به آن اشاره شده است مطابقت داشته باشد.

انیمیشن زیبای پیکسل واچ ۳

در نهایت، انیمیشنی روی پیکسل واچ ۳ اضافه شده است که هیچ ویژگی یا اطلاعات دیگری درمورد این ساعت نشان نمی‌دهد.

درواقع انیمیشن جدید روی پیکسل واچ ۳ فقط برای جذب مشتری درنظر گرفته شده است و حتی به آن «حلقه جذب» می‌گویند. به‌هر حال، انیمیشن مذکور همچنان زیبا و به سبک متریال دیزاین است و قطعاً بسیاری افراد به چنین طرح‌هایی علاقه دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات