ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ از قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس گوشی‌ها پشتیبانی نمی‌کنند

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
نمای کناری گلکسی واچ اولترا
با اینکه ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ مجموعه‌ای از بهترین‌های این شرکت هستند، اما دیگر از قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی نمی‌کنند.
تبلیغات

دو ساعت هوشمند جدید سامسونگ، گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ اولترا، قدرتمندترین و بهترین ساعت‌ هوشمندی هستند که تاکنون توسط سامسونگ ساخته شده‌اند. این دو ساعت هوشمند سامسونگ از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند، اما قابلیت Wireless PowerShare را از دست داده‌اند.

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ اولترا از قابلیت Wireless PowerShare پشتیبانی نمی‌کنند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌داد تا گوشی سامسونگ را در صورت مجهز بودن به قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس، به یک پاوربانک بی‌سیم تبدیل کرده و ساعت‌های هوشمند، هدفون‌ها و حتی گوشی‌های دیگر را شارژ کنند.

بیمه موبایل ازکی

اگرچه PowerShare کارآمدترین روش برای شارژ مجدد ساعت هوشمند نیست، اما در شرایط خاص می‌تواند بسیار مفید باشد. بااین‌حال، سامسونگ می‌گوید در گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ اولترا به‌دلیل ایجاد بهبودهایی در زمینه‌ی پایش سلامتی، مجبور به حذف پشتیبانی از Wireless PowerShare شده‌ است.

ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ از حسگر بازطراحی‌شده‌ی BioActive بهره می‌برند که دقت ردیابی سلامتی و تناسب اندام را بالا می‌برد و دامنه‌ی پارامترهای قابل ردیابی را افزایش می‌دهد.

سامسونگ می‌گوید به‌دلیل شکل حسگر BioActive و شیشه‌ی پشتی بازطراحی‌شده، مجبور شده است Wireless PowerShare را کنار بگذارد. ظاهراً شکل اجزای داخلی ساعت جدید سامسونگ با قابلیت شارژ بی‌سیم آن تداخل داشته است.

اگرچه داشتن قابلیت Wireless PowerShare روی ساعت هوشمند می‌تواند مفید باشد، اما در عمل، برای اکثر کاربران یک ویژگی رفاهی است که به‌ندرت از آن استفاده می‌کنند. این قابلیت ممکن است در شرایطی که شارژر خود را فراموش کرده‌اید، کاربرد داشته باشد، اما چنین موقعیت‌هایی نادر هستند.

جالب اینجاست که سامسونگ در گلکسی واچ ۵ پرو، قابلیت Wireless PowerShare را کم اهمیت جلو داد. با اینکه این ساعت هوشمند از این قابلیت پشتیبانی می‌کرد، اما کاربر باید برای بهره‌گیری از آن، بدنه‌ی ساعت را از بند جدا می‌کرد و درنتیجه بیشتر کاربران ترجیح می‌دادند تا از شارژ معمولی ساعت استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات