سامسونگ با پروژه متن‌بازش به‌دنبال بهبود پایش سلامت با دستگاه‌های اندروید و WearOS است

دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
ویژگی Body Composition در گلکسی واچ ۶ کلاسیک
سامسونگ از برنامه‌ی جدید خود برای توسعه‌ی ویژگی‌های سلامت‌محور گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمندش پرده برداشت.
تبلیغات

ساعت‌های هوشمند سامسونگ در‌زمینه‌ی دقت پایش سلامت در زمره‌ی بهترین ساعت های هوشمند قرار نمی‌گیرند. ازاین‌رو، کره‌ای‌ها تلاش می‌کنند تا با چند برنامه‌ی مشترک تحقیق‌و‌توسعه، ویژگی‌های سلامت‌محور گلکسی واچ را بهبود بخشند. یکی از این ابتکارها، پروژه‌ی متن‌باز Samsung Health Research Stack نامیده می‌شود که هدف آن، بهبود تحقیقات سلامت دیجیتال مبتنی‌بر داده‌ها است.

پروژه‌ی مذکور از تحلیل داده‌های گوشی‌های اندرویدی و ساعت‌های هوشمند Wear OS استفاده می‌کند. این پروژه محیط نرم‌افزاری کاملی ارائه می‌دهد تا خدمات سلامتی‌محور را به‌طور آسان و ایمن برنامه‌ریزی کند. همچنین، کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری را برای تسهیل در ساخت اپلیکیشن‌ها، خدمات زیرساخت مدیریت داده‌های سلامت‌محور و وب‌سایتی برای مدیریت و پشتیبانی از اپلیکیشن و تحلیل داده‌ها فراهم می‌کند.

پروژه متن باز سلامتی محور سامسونگ
Samsung

پروژه‌ی متن‌باز سامسونگ از توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر اندروید و WearOS پشتیبانی می‌کند. سامسونگ کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (SDK) حسگر را برای اپلیکیشن‌هایی بهبود بخشیده است که از ECG (الکتروکاردیوگرام) در گلکسی واچ‌ها و سایر دستگاه‌های Wear OS استفاده می‌کنند. علاوه‌براین، Data SDK اکنون تحلیل داده‌های خواب را ارائه می‌دهد.

غول فناوری کره‌ای ادعا می‌کند که دیدگاه‌های محققان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را برای بهبود خدمات زیرساختی و وب‌سایت دریافت کرده‌ است. بخش زیرساختی اکنون حجم بزرگی از داده‌های آزمایش‌ بالینی را شامل می‌شود؛ در‌حالی‌که وب‌سایت به مدیریت داده‌ها و فرایندها، پذیرش بیماران و دریافت نظرسنجی‌ها کمک می‌کند.

سامسونگ در سال ۲۰۲۲ پروژه‌‌ی Samsung Health Stack Alpha را آغاز و در سال ۲۰۲۳ Samsung Health Stack 1 را معرفی کرد که اکنون به Samsung Health Research Stack تغییر نام یافته است. این برنامه برای تمام شرکت‌ها و مؤسسه‌های پزشکی در‌دسترس است.

یونسو لی، رئیس تیم هوش داده‌ی سامسونگ ریسرچ می‌گوید: «در‌حال‌حاضر، Samsung Health Research Stack در چند مطالعه‌ی بالینی داخلی و بین‌المللی استفاده می‌شود که از ساعت هوشمند سامسونگ بهره می‌برند. هدف ما با این فناوری پوشیدنی نوآورانه‌، کمک به گسترش اکوسیستم سلامت دیجیتال و خدمت به جامعه‌ی پزشکی برای دستیابی به پیشرفت‌های تحقیقاتی است.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات