ادعای کاربران: اپل واچ ابتلا به مریضی‌ها را از چند روز قبل اطلاع می‌دهد

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
سیر تحول اپل واچ
کاربران ادعا می‌کنند که اپل واچ‌ از چند روز قبل‌ بیماری‌ها را پیش‌بینی می‌کند و به آن‌ها هشدار می‌دهد.
تبلیغات

کاربران ادعا می‌کنند که اپل‌ واچ می‌تواند زمان بیمارشدن را پیش‌بینی کند و به آن‌ها هشدار دهد. این ویژگی ازطریق اپلیکیشن جدید Vitals WatchOS 11 امکان‌پذیر است. طبق گزارش چندین کاربر، اپلیکیشن ویتالز در اپل واچ به‌لطف قابلیت نظارت ۲۴ ساعته علائم حیاتی و سلامتی، می‌تواند احتمال بیماری را چند روز زودتر پیش‌بینی کند؛ هرچند کاربران دیگری چنین تجربه‌ی نداشتند.

اپل واچ سری ۱۰ جدیدترین نسل از ساعت‌های هوشمند اپل و یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند برای نظارت بر سلامت کاربر محسوب می‌شود. در طول توسعه‌ی watchOS، اپل ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌های مفیدی به آن اضافه کرده که یکی از آن‌ها اپلیکیشن ویتالز است و همراه با جدیدترین نسخه‌ی watchOS 11 عرضه شد.

یکی از کاربران ردیت می‌گوید که اپلیکیشن ویتالز در اپل واچش به‌مدت سه‌ شب برای دمای بدن بیشتر از حد معمولش هشدار داده است. دو کاربر دیگر نیز این ادعا را تکرار کردند و می‌گویند که اپل واچ سری ۹ آن‌ها، قبل از بیماری وجود مشکل را هشدار داد.

کاربر دیگری تجربه‌ی متفاوتی را نقل می‌کند. او می‌گوید که اپل واچش علائم سرماخوردگی را نشان داد؛ اما نه چند روز قبل. احتمال می‌رود زمان هشدار تفاوت در تحمل درد را نشان می‌دهد و برخی از کاربران نظیر آستانه‌ی تحمل درد بیشتری دارند، تا چند روز متوجه بیماری نمی‌شوند.

اپلیکیش ویتالز به‌مدت یک‌ هفته محدوده‌ی معمولی هریک از معیارهای سلامتی کاربر، ازجمله ضربان قلب، تنفس، دمای مچ دست، اکسیژن خون و مدت‌زمان خواب را جمع‌آوری می‌کند. پس‌از‌آن اگر چند مورد از معیارهای کاربر خارج از محدوده‌ی معمولی باشد، هشدار بیماری را می‌دهد. سپس زمینه‌ی عوامل تغییردهنده‌ی معیارها از‌جمله دارو و تغییرات ارتفاع و بیماری را نیز اعلام می‌کند. درنهایت، کاربر با بررسی معیارها و عوامل تغییردهنده‌ی معیارها وجود بیماری را تشخیص می‌دهد.

در‌حال‌حاضر، اندازه‌گیری اکسیژن خون در ایالات‌ متحده فعال نیست؛ چراکه پس از اختلاف حقوقی اپل با شرکت ماسیمو ویژگی مذکور غیرفعال شد. ویژگی اندازه‌گیری دمای مچ دست با اپل‌ واچ سری ۸ معرفی شد و ساعت‌های هوشمند قدیمی نمی‌توانند این معیار را اندازه‌گیری کنند.

هشدارهای اپل واچ یک یا دو روز قبل از بیماری بسیار کارآمد است. کاربر می‌تواند با درنظرگرفتن هشدار برای استراحت برنامه‌ریزی ‌کند یا به‌عنوان هشدار اولیه در روند بهبود بیماری کمک‌حال کاربر باشد.

اپل واچ سری ۱۰ با طراحی باریک‌تر و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و قابلیت تشخیص آپنه خواب، هیجان‌انگیزترین ساعت اپل بعد از معرفی اپل واچ اولترا به‌نظر می‌رسد. قیمت اپل‌ واچ سری ۱۰، ۳۹۹ دلار (مدل GPS) و ۴۹۹ دلار (مدل سلولار) تعیین شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات