تولید اپل ویژن پرو احتمالا تا پایان ۲۰۲۴ به‌طور کامل متوقف می‌شود

چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مرد جوان درحال استفاده از هدست اپل ویژن پرو
اخبار تأمین‌کنندگان هدست ویژن پرو اپل از احتمال توقف تولید این هدست تا انتهای سال ۲۰۲۴ حکایت می‌کنند.
تبلیغات

اپل به‌طور ناگهانی تولید هدست ویژن پرو را کاهش داده و ممکن است تولید نسخه‌ی فعلی این دستگاه را تا پایان سال ۲۰۲۴ کاملاً متوقف کند.

به‌گزارش The Information، چندین نفر که مستقیماً در ساخت قطعات برای هدست واقعیت مجازی اپل دخیل هستند، ادعا کرده‌اند که روند کاهش تولید از اوایل تابستان شروع شده است. ظاهراً اپل تعداد زیادی از این هدست را در انبارهای خود دارد تا تقاضا برای عمر باقی‌مانده از این هدست را برآورده کند.

طبق گزارش‌ها، هدست ویژن پرو به‌دلیل فقدان محتوای کافی و قیمت گران، با تقاضای اندکی روبه‌رو است. ظاهراً تأمین‌کنندگان ویژن پرو تا این لحظه قطعات کافی برای حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار هدست را تولید کرده‌‌اند. برخی از کارخانه‌های تأمین‌کننده‌ی قطعات ویژن پرو با پیش‌بینی فروش ضعیف آن، تولید قطعات را از خرداد‌ماه متوقف کرده‌اند.

گفته می‌شود که احتمالاً اپل به شرکت چینی Luxshare (مونتاژ کننده‌ی هدست‌های اپل) اطلاع داده است که تولید هدست‌های ویژن پرو را از اوایل آذر‌ماه کاهش دهد. این شرکت روزانه حدود هزار دستگاه ویژن پرو تولید می‌کند که درمقایسه‌با زمان اوج تولید این دستگاه، به نصف کاهش یافته است. در‌صورت افزایش تقاضا می‌توان انتظار داشت تا اپل تولید این محصول را مجدداً افزایش دهد زیرا خطوط تولید هنوز برچیده نشده‌اند.

ظاهراً اپل کار روی نسل دوم ویژن پرو را برای حداقل یک‌ سال متوقف کرده است تا روی توسعه‌ی مدل مقرون‌به‌صرفه‌تری تمرکز کند. اپل به تأمین‌کنندگان خود گفته است که خود را برای تولید ۴ میلیون نسخه از هدست ارزان‌ قیمت‌تر آماده کنند. جالب اینجاست که این عدد نصف عدد اعلامی به تأمین‌کنندگان برای ویژن پرو است؛ در نتیجه اپل درمقایسه‌با ویژن پرو حتی انتظار کمتری برای فروش مدل ارزان‌ قیمت‌تر دارد.

با اینکه ظاهراً کار روی نسل دوم ویژن پرو متوقف شده، برخی نشانه‌ها از به‌روزرسانی در نسل فعلی ویژن پرو خبر می‌دهند. احتمالاً این شرکت با اعمال تغییرات محدود در طراحی فیزیکی مانند ارتقای پردازنده، نسخه‌ی جدید را عرضه کند. این موضوع به اپل اجازه می‌دهد تا از قطعات اضافی موجود در زنجیره‌ی تأمین استفاده کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات