ساعت ویژه جی‌شاک با طراحی الهام‌گرفته از شمشیرهای کاتانا و برچسب قیمتی ۸۰۰۰ دلاری معرفی شد

دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
ساعت جی شاک MRG-B2000JS-1A
ساعت جذاب جی‌شاک MRG-B2000JS-1A، ترکیبی از هنرهای سنتی ژاپن و به‌خصوص شمشیرسازی را با ویژگی‌های مدرن ترکیب می‌کند و البته ۸۰۰۰ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

جی‌شاک از جدیدترین مدل ساعت مچی سری MR-G خود رونمایی کرد که با الهام از سنت‌های شمشیرسازی ژاپنی طراحی شده است. ساعت مورد اشاره با نام MRG-B2000JS-1A در ماه نوامبر ۲۰۲۴ (آبان و آذر ۱۴۰۳) روانه‌ی بازار خواهد شد و فقط ۸۰۰ عدد از آن در سرتاسر جهان به‌فروش خواهد رسید.

ساعت جی‌شاک MRG-B2000JS-1A، هنر سنتی و تکنولوژی پیشرفته را ترکیب می‌کند و به‌طور خاص برای کلکسیونرها طراحی شده است.

استاد شمشیرساز کامیاما تروهیرا مدل جدید جی‌شاک MR-G را با الهام از شمشیر کاتانا به نام Juryoku-Maru: San به‌طور خاص برای جی‌شاک طراحی کرده است. حلقه‌ی تیتانیومی دور قاب ساعت و طرح لبه‌ی آن، تیغه‌های چکش‌خورده‌ی دست‌ساز را تداعی می‌کند. همچنین، پوشش آبی-خاکستری روی بدنه‌ی ساعت، ظاهری صیقلی شبیه به تیغه‌ی کاتانا به آن می‌بخشد.

ساعت جی شاک MRG-B2000JS-1A
پشت ساعت جی شاک MRG-B2000JS-1A

برای القای حس سنتی، بند ساعت جی‌شاک MRG-B2000JS-1A با تکنیک لاک‌کاری تزئین شده است که در آن از صدف برای ایجاد طرحی ظریف شبیه به غلاف شمشیر استفاده می‌شود. این عنصر باعث می‌شود ساعت با توجه به نور محیط، درخششی ظریف و متغیر داشته باشد.

براساس اطلاعات سایت رسمی کاسیو، هریک از ساعت‌های جی‌شاک MRG-B2000JS-1A به‌صورت جداگانه شماره‌گذاری شده‌اند و استاد تروهیرا، متن دست‌نویسی در پشت آن‌ها حک کرده است که به تک‌نسخه‌ای‌بودنشان قطعیت می‌بخشد.

بند ساعت جی شاک MRG-B2000JS-1A
ساعت جی شاک MRG-B2000JS-1A

اگرچه عناصر سنتی متعددی در طراحی مدل جدید ساعت MR-G جی‌شاک وجود دارد، اما از ویژگی‌های مدرن نیز بهره می‌برد. صفحه‌ی نمایشگر ساعت الگوی «هیشیماکی-گارا» دارد که ظاهر سنتی الماسی‌شکل روی دسته‌ی شمشیر را تداعی می‌کند و عقربه‌های ساعت نیز به‌صورت ظریفی انحنای تیغه‌ی شمشیر را به‌نمایش می‌گذارند.

ساعت جی‌شاک MRG-B2000JS-1A از اتصال بلوتوث، شارژ خورشیدی و تنظیم زمان رادیویی پشتیبانی می‌کند. پوششی از جنس یاقوت کبود روی نمایشگر دستگاه وجود دارد و بدنه و بند آن از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده‌اند که مقاومت ساعت را دربرابر خط و خش و ضربه افزایش می‌دهد و با استانداردهای همیشگی دوام G-SHOCK مطابقت دارد.

ساعت جی‌شاک MRG-B2000JS-1A با قیمت ۸۰۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات