سامسونگ سال آینده هدست واقعیت افزوده عرضه میکند
سامسونگ تقریباً یک دهه پس از موفقیت هدست Gear VR در بازار واقعیت مجازی، خود را برای بازگشت باشکوه به حوزهی واقعیت ترکیبی (MR) آماده میکند.
براساس گزارش مالی سهماههی سوم سامسونگ، بهنظر میرسد این شرکت در سال ۲۰۲۵ از دستگاه واقعیت ترکیبی جدیدی رونمایی خواهد کرد. گفته میشود محصول مذکور با معرفی قابلیتهای ارتباطی پیشرفتهی درون اکوسیستم سامسونگ، عزم جزم غول فناوری کرهی جنوبی را برای بازگشت به دنیای واقعیت افزوده ثابت میکند.
تغییر استراتژیک سامسونگ همزمان با اقدام پلیاستور گوگل در ایجاد دستهبندی اختصاصی برای برنامههای واقعیت ترکیبی رخ میدهد که نشانهای از تلاش گستردهتر برای پذیرش جریان اصلی فناوری مذکور است.
توسعهی محصول واقعیت ترکیبی جدید سامسونگ با همکاری گوگل و کوالکام انجام میشود. سامسونگ اوایل سال جاری، طی مراسم معرفی سری گلکسی S24، از برنامههای خود برای این همکاری رونمایی کرد.
طبق شایعات، دستگاه واقعیت ترکیبی سامسونگ از تراشهی اسنپدراگون XR2 پلاس نسل دوم بهره خواهد برد. این محصول اخیراً در گیکبنچ نیز رؤیت شد و بر همین اساس احتمالاً از ۱۶ گیگابایت رم و سیپییو ۶ هستهای استفاده خواهد کرد که برای اپلیکیشنهای واقعیت مجازی ایدئال بهنظر میرسد. انتظار میرود هدست مذکور با اندروید ۱۴ کار کند و به حسگرهای پیشرفته برای درک محیط، پایش سلامتی و نمایشگر micro-OLED با تراکم پیکسلی بالا و روشنایی بهبودیافته مجهز شود. همچنین، امکان دارد شاهد قابلیتی مشابه حالت Persona هدست اپل ویژن پرو در هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ باشیم.
سامسونگ در حوزهی واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی باید با رقبای قدرتمندی ازجمله اپل و متا دستوپنجه نرم کند که محصولاتی مثل ویژن پرو و سری کوئست ۳ را عرضه کردهاند. انتظار میرود این شرکت محصول واقعیت ترکیبی خود را اوایل سال ۲۰۲۵ در کنار سری گلکسی S25، در رویداد گلکسی آنپکد رونمایی کند. زمانبندی یادشده به سامسونگ اجازه میدهد اکوسیستم یکپارچهی گلکسی را بهنمایش بگذارد.
باتوجهبه تغییر روندهای صنعت به سمت عینکهای واقعیت افزودهی سبکتر و سازگار با گوشیهای هوشمند، شایعاتی نیز وجود دارد که سامسونگ بهجای هدست، عینک واقعیت افزودهای با قابلیت اتصال به گوشیهای هوشمند معرفی خواهد کرد. چنین استراتژیای میتواند محصول مورد اشاره را به لوازمجانبی ضروری برای کاربران گوشی سامسونگ تبدیل کند و قابلیتهای واقعیت ترکیبی را در اختیار طیف وسیعی از مشتریان این شرکت قرار دهد.