وبگرد: توییچ؛ بزرگترین شبکه اشتراک گذاری ویدیوی بازی ها
توییچ که در سانفرانسیسکو راهاندازی شد، کاربران را قادر میسازد تا ویدیو مربوط به بازی در حال انجام خود را از ایکسباکس، پیسی یا پلی استیشن برای کاربران آنلاین این شبکه اجتماعی به صورت ویدیویی استریم کنند. هر کدام از ویدیویهای مطرحِ به اشتراک گذاشته شده در این سرویس، توسط صدها هزار مخاطب دیده میشوند. مخاطبانی که علاقمند هستند، بدانند دیگران به چه شکل بازی مورد نظر آنها را بازی میکنند یا رقبای آنها در بازیهای مختلف از چه تاکنیکهایی بهره میبرند.
اگر یک گیمر حرفهای هستید یا حتی تنها به دیدن شیوه بازی رقبای خود یا بازیکنان یک بازی در انجام یک یا چند بازی خاص علاقه دارید، سرویس توییچ ویدیوهای بسیاری از بازی مورد علاقه شما را نشان میدهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در ماه مارچ ۱.۳۵ درصد از کل ترافیک اینترنت توسط سایت Twitch اشغال شده است!
توییچ بطور متوسط ماهانه بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد و بیش از ۱.۱ میلیون گیمر، ماهانه ویدیوهای خود را از طریق توییچ پخش میکنند. در سال ۲۰۱۱ توییچ تنها ۳.۲ میلیون کاربر فعال ماهیانه داشت؛ اما پس از توجه رسانههای مرتبط با بازی به این سرویس جالب، تعداد مخاطبان آن به شدت افزایش یافت.
یوتیوب در زمینهی ویدیوهای اینترنتی شماره اول محسوب میشود. این شبکه اجتماعی هر ماه پذیرای ۶ میلیارد ساعت ویدیو از ۱ میلیارد کاربر است. حال با اضافه شدن کاربران توییچ میتوان انتظار داشت که آمار و ارقام یوتیوب نیز با افزایش چشمگیری روبرو شود.
با ورود به وبسایت توییچ، از قسمت بالای صفحه میتوانید در این سرویس ثبت نام کنید یا اینکه با کلیک روی Browse میتوانید انواع بازیها را مشاهده کنید. با ورود به هر بازی میتوانید ویدیوهای آن را تماشا کنید. البته در همان صفحه اول اگر به پایین صفحه اسکرول کنید، به صورت دسته بندیهای مجزا میتوانید بازیهای ایکسباکس وان، پلی استیشن و پیسی را تماشا کنید.
برای استفاده از این وبسایت به https://www.twitch.tv مراجعه کنید.