ویندوز ۱۱ به قابلیت پشتیبان‌گیری ابری مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
بکاپ ابری ویندوز ۱۱
مایکروسافت سرانجام امکان بکاپ و ریستور ابری را به‌ویندوز ۱۱ اضافه می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت در جریان رویداد Build 2023 اعلام کرد که ویندوز ۱۱ به قابلیت پشتیبان‌گیری و بازیابی ابری اطلاعات مجهز می‌شود و این امکان توسط مایکروسافت استور میزبانی خواهد شد. درواقع از این پس فرایند بکاپ‌گرفتن از اطلاعات در ویندوز بسیار ساده‌تر خواهد شد و کاربران می‌توانند انتخاب کنند که چه اطلاعاتی را بکاپ بگیرند و در نهایت پس‌از نصب ویندوز یا هنگام راه‌اندازی دستگاه جدید، برای ریستور کردن هریک از آن‌ها تصمیم بگیرند.

امکان پشتیبان‌گیری ابری از اطلاعاتی چون اپلیکیشن‌ها، تنظیمات و داده‌های شخصی از جمله مواردی بود که به‌شکل درست و اصولی که برای کاربران قابل فهم باشد پیاده‌سازی نشده بود اما اکنون بخشی مجزا برای این‌کار به مایکروسافت استور در ویندوز ۱۱ اختصاص داده شده است. این ویژگی برای اولین بار در کنفرانس Build سال گذشته معرفی شده بود و اکنون به‌نظر می‌رسد که برای ورود به ویندوز ۱۱ آماده شده است.

این ویژگی به‌همان شکلی که انتظار می‌رفت عمل خواهد کرد. مایکروسافت استور، تمامی اپلیکیشن‌هایی که کاربر نصب کرده به‌همراه داده‌های آن‌ها و تنظیمات ویندوز پشتیبان گرفته و در صفحه راه‌اندازی اولیه ویندوز از کاربر سوال می‌شود که آیا قصد بازیابی آن‌ها را دارد یا خیر و در صورتی که کاربر موافقت کند، بازیابی اطلاعات شروع شده و ویندوز براساس تنظیمات سابق پیکربندی خواهد شد. در نهایت اپلیکیشن‌ها در تسک‌بار یا استارت با همان چیدمان سنجاق شده و با کلیک روی آن‌ها، اپلیکیشن شروع به دانلود و نصب‌شدن می‌کند و بازیابی باقی موارد نیز در پس‌زمینه ادامه خواهد یافت.

این قابلیت به‌احتمال زیاد تا اواخر امسال در کنار ویژگی‌های دیگری مانند Copilot که برای ویندوز ۱۱ معرفی شدند، دردسترس عموم قرار خواهد گرفت اما هنوز مشخص نیست که تکلیف برنامه‌هایی که خارج از مایکروسافت استور دانلود می‌شوند چه خواهد بود اما احتمالا این دسته از نرم‌افزارها مشمول بکاپ‌های ویندوز نخواهند شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات