سیاست مایکروسافت برای آینده ویندوز فاش شد!

سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت جابه جایی بین نسخه ابری و محلی ویندوز ۱۱
ارائه‌ی داخلی مایکروسافت، جزئیات جالبی از اهداف بلندمدت این شرکت را فاش می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت با ویندوز ۳۶۵، به‌سرعت در حال انتقال خدمات سازمانی خود به فضای ابری است و اکنون قصد دارد این استراتژی را برای کاربران عادی نیز دنبال کند. غول فناوری اهل ردموند توضیحات جالبی درباره‌ی استریم نسخه‌ی کامل ویندوز روی هر دستگاهی ارائه داده است.

انتقال ویندوز ۱۱ به فضای ابری به‌عنوان برنامه‌ی بلندمدت این شرکت برای کاربران عادی در نظر گرفته می‌شود و هدف این است هرکسی بتواند از قدرت خدمات ابری برای استفاده از ابزارهای بهبودیافته‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی بهره ببرد.

سرویس ویندوز ۳۶۵ امکان استریم نسخه‌ی کامل ویندوز را فراهم می‌کند؛ البته این ویژگی تاکنون فقط به مشتریان سازمانی مایکروسافت محدود بوده؛ اما این شرکت از مدتی قبل سرویس یادشده را عمیقاً با ویندوز ۱۱ یکپارچه کرده است.

به‌روزرسانی‌ها آینده شامل بوت ویندوز ۳۶۵ می‌شود که به دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۱ اجازه می‌دهد تا به‌جای نسخه‌ی محلی ویندوز، مستقیماً وارد نسخه‌ی ابری این سیستم‌عامل شوند. این ویژگی در ویندوز ۱۱ نیز تعبیه شده تا کامپیوترهای شخصی ابری را با قابلیت دسکتاپ مجازی ادغام کند.

Windows 365 Switch به کاربران ویندوز ۳۶۵ اجازه می‌دهد تا در محیط ویندوز ۱۱ بین دسکتاپ محلی و کامپیوترهای شخصی ابری جابه‌جا شوند. همچنین، مایکروسافت در حال کار روی ویژگی آفلاین ویندوز ۳۶۵ است که به شما اجازه می‌دهد تا در مواقعی که برای دسترسی به کامپیوتر شخصی ابری به اینترنت دسترسی ندارید، از نسخه‌ی محلی سیستم‌عامل ویندوز استفاده کنید.

مک کلوی می‌گوید: «در این شرایط، اگر دسترسی به اینترنت دوباره فراهم شود، کامپیوتر ابری به‌طور خودکار با سرویس ویندوز ۳۶۵ همگام‌سازی می‌شود و هیچ‌یک از داده‌های کاربران از بین نخواهد رفت.»

به‌نوشته‌ی ورج، ویندوز ۱۱ برنامه‌ی بومی ویندوز ۳۶۵ را نیز دریافت خواهد کرد. این ویژگی به کاربران ویندوز ۱۱ اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به بازکردن مرورگر، ازطریق نواروظیفه یا منو استارت، به کامپیوتر شخصی ابری دسترسی داشته باشند.

پانوس پانای، رئیس واحد ویندوز و سرفیس مایکروسافت، جدیدترین ویژگی‌های ابری ویندوز ۱۱ را آغاز مسیر یکپارچه‌سازی ابری این سیستم‌عامل می‌داند. تغییرات مذکور می‌تواند نشان‌دهنده‌ی مسیر جدیدی برای ویندوز باشد؛ زیرا مایکروسافت قصد دارد ادغام ویندوز ۳۶۵ و ویندوز ۱۱ را در آینده نیز ادامه دهد.

پانای می‌گوید: «سازمان‌هایی که در دو سال اخیر پیشرفت کرده‌اند، آن‌هایی بودند که تحولات دیجیتال را پذیرفتند. همیشه نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقی رخ خواهد داد؛ اما می‌توانیم مطمئن شویم که ویندوز در خط‌مقدم فناوری‌های مختلف ازجمله خدمات ابری و هوشمندسازی قرار دارد و سازمان‌ها را با تغییرات آینده سازگار می‌کند.»

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات