مایکروسافت کنترل دسترسی اپ‌ها به هوش مصنوعی در ویندوز ۱۱ را ممکن می‌کند

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
منوی استارت ویندوز ۱۱ - مایکروسافت سرفیس پرو ۷
ظاهراً مایکروسافت قصد دارد اختیار بیشتری به کاربران ویندوز ۱۱ برای کنترل دسترسی برنامه‌ها به هوش مصنوعی بدهد.
تبلیغات

به‌روز‌رسانی جدید کوپایلت پلاس مایکروسافت، انبوهی از ابزار هوش مصنوعی را به سیستم‌عامل اضافه می‌کند که در قالب قابلیت‌های جدید یا برای بهبود برنامه‌های موجود کاربرد دارند. اما اگر تمایلی نداشته باشید که برنامه‌ای به ابزارهای هوش مصنوعی مولد دسترسی پیدا کند، چه باید کرد؟

به گزارش XDA و به نقل از PhantomOfEarth، به نظر می‌رسد مایکروسافت به پاسخ این سوال فکر کرده و درحال افزودن قابلیت جدیدی است که به شما امکان می‌دهد تا تعیین کنید کدام برنامه بتواند از ابزار هوش مصنوعی مولد استفاده کند.

PhantomOfEarth سابقه‌ای طولانی در ردیابی ابزارها و به‌روزرسانی‌های جدید در نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ دارد و گاهی قابلیت‌هایی را پیدا می‌کند که مایکروسافت هنوز آن‌ها را فعال نکرده است.

PhantomOfEarth، قابلیت جدیدی به نام «کنترل‌های هوش مصنوعی مولد» را کشف کرده است. به‌نظر می‌رسد این قابلیت جدید روشی برای تعیین سطح دسترسی‌های مجزا برای هوش مصنوعی مولد باشد.

قابلیت جدید ویندوز ۱۱ در محدود کردن دسترسی هوش مصنوعی به برنامه ها
قابلیت جدید ویندوز ۱۱ در محدود کردن دسترسی هوش مصنوعی به برنامه ها

پس اگر ترجیح می‌دهید برنامه‌ای از محتوای ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی استفاده نکند، می‌توانید از طریق این بخش آن را غیرفعال کنید.

به نظر می‌رسد گزینه‌هایی برای غیرفعال کردن هوش مصنوعی برای تمام کاربران و بدون امکانِ فعال‌سازی مجدد وجود دارد. این قابلیت احتمالاً روشی برای کارفرمایان است تا از استفاده‌ی ناخواسته‌ی کارمندانشان از ابزار هوش مصنوعی جلوگیری کنند.

PhantomOfEarth با بازنشر مطلبی از Xeno رشته‌ی جدیدی را در سیستم عامل کشف کرده است. به احتمال زیاد این متن یک پنجره‌ی پاپ‌آپ شبیه به کنترل حساب کاربری (UAC) است که هنگام تلاش برنامه‌ای برای استفاده از ابزار هوش مصنوعی مولد ظاهر می‌شود و به شما امکان می‌دهد قبل از هر اقدامی، اجازه‌ی دسترسی را بدهید یا رد کنید.

احتمالاً مدتی طول می‌کشد تا شاهد حضور این قابلیت‌ها در ویندوز ۱۱ باشیم اما ایجاد محدودیت و امکان کنترل قابلیت‌های هوش مصنوعی توسط مایکروسافت موضوعی مثبت و امیدوار کننده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات