این کانسپت غیررسمی، ویندوز ۱۳ را به‌نمایش می‌گذارد [تماشا کنید]

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
نمایش ساعت و ویجت ها روی صفحه‌ دسکتاپ ویندوز ۱۳
یک توسعه‌دهنده‌ی خوش ذوق، کانسپتی از ویندوز با ویژگی‌های ارتقاءیافته را طراحی کرده و قابلیت‌های آن را به‌نمایش گذاشته است.
تبلیغات

در شرایطی که همچنان آینده‌ی ویندوز ‌۱۲ نامشخص است، یک طراح مفهومی، اخیراً ویدیویی از آنچه ویندوز ۱۳ در آینده ممکن است به‌نظر برسد، در کانال یوتیوب خود به اشتراک گذاشته است.

تاکنون بیشتر کاربران تصور می‌کردند که مایکروسافت پس از نسخه‌ی 23H2 ویندوز ۱۱، ویندوز ۱۲ را منتشر خواهد کرد. با این حال، به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها این برنامه‌ها را به تعویق انداخته‌اند و تصمیم گرفته‌اند که به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۱، یعنی نسخه‌ی 24H2 را منتشر کنند.

مایکروسافت در رویداد خود اعلام کرد که ویژگی‌های هوش مصنوعی نسل بعد را همراه با نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ ارائه خواهد داد. این ویژگی‌ها مواردی مانند زیرنویس زنده، Recall ،Auto Super Resolution، وضوح صدا و افکت‌های Windows Studio را شامل می‌شوند.

طرح مفهومی ویندوز ۱۳ تجربه‌ی کاربری جذابی را به‌نمایش می‌گذارد و محیط ویندوز را با ویجت‌های متنوعی روی صفحه‌ی دسکتاپ همراه کرده است. همچنین قابلیت‌های سفارشی‌سازی بسیاری در اختیار کاربر قرار گرفته‌اند که دسترسی به نرم‌افزارهای مختلف را آسان‌تر می‌کند.

قالب های taskbar در کانسپت ویندوز ۱۳
قالب‌های Taskbar

فرمت نوار وظیفه (Taskbar) در طرح ویندوز ۱۳ به‌طور کلی تغییر کرده و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری دردسترس قرار می‌دهد و همه‌ی فضای پایین دسکتاپ را اشغال نخواهد کرد. در عوض، می‌توانید قالب نوار وظیفه را مطابق نیاز خود انتخاب کنید.

ویرایش بخش های پوشه در کانسپت ویندوز ۱۳
ویرایش بخش‌های مختلف پوشه

یکی از ویژگی‌های مهم در کانسپت ویندوز ۱۳، به‌کارگیری هوش مصنوعی برای ویرایش تصویر پس‌زمینه است؛ به‌گونه‌ای که می‌توان عکس پس‌زمینه را به چند لایه تقسیم و ویجت‌هایی مانند ساعت، تقویم و آب‌وهوا را روی آن مرتب کرد. این ویژگی، مشابه قابلیت هوش اپل در مک بوک است.

طراح های منوی استارت در ویندوز ۱۳
طراح‌های مختلف منوی استارت

یکی از بخش‌های جذاب ویدیو، جایی است که پوشه‌‌ی File Explorer را باز و بخش‌های مختلف آن را ویرایش می‌کند. می‌توان اندازه‌ی هر قسمت و نحوه‌ی چینش آن‌ها را با کشیدن و رها کردن تغییر داد. علاوه‌بر این، قالب‌های متنوع و بسیار جذابی برای منوی استارت دیده می‌شود.

در قسمت پایانی ویدیو،‌ به‌سراغ دستیار هوش مصنوعی کوپایلت می‌رود و نشان می‌دهد که در طرح مفهومی ویندوز ۱۳ به‌خوبی اجرا می‌شود. ابتدا از کوپایلت درخواست می‌کند که اپ استور مایکروسافت را باز و نرم‌افزاری را به دلخواه نصب کند. کوپایلت نیز همین کار را انجام می‌دهد و PC Increaser را نصب می‌کند. با اجرای این نرم‌افزار، ویندوز دچار خطا می‌شود.

نمی‌توان با قطعیت گفت که مایکروسافت برای آینده چه برنامه‌هایی دارد یا از چه عنوانی برای نسخه‌ی بعدی ویندوز استفاده خواهد کرد، اما طرح مفهومی ویندوز ۱۳ می‌تواند شروع خوبی برای این موضوع باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات