کوپایلت در ویندوز به وب‌اپ تبدیل شد؛ تصمیم عجیب مایکروسافت

جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
مطالعه 1 دقیقه
دکمه‌ی کوپایلت در کیبورد
دستیار هوش مصنوعی کوپایلت در جدیدترین نسخه‌ی ویندوز به وب‌اپلیکیشن تبدیل شده است.
تبلیغات

مایکروسافت اخیراً کامپیوترهای شخصی سری کوپایلت پلاس را معرفی کرد که همگی از کلید اختصاصی برای دسترسی به دستیار هوش مصنوعی کوپایلت بهره می‌برند. این اولین تغییر بزرگ در کیبوردهای ویندوز طی ۳۰ سال گذشته محسوب می‌شود، اما تنها کاری که کلید مذکور انجام می‌دهد بازکردن نسخه‌ی وب‌اپلیکیشن پیشرفته (PWA) از کوپایلت است.

برخلاف تجربه‌ی یکپارچه‌ی کوپایلت در سال گذشته، وب‌اپلیکیشن این چت‌بات دیگر به‌صورت مستقیم با ویندوز ادغام نمی‌شود و بنابراین نمی‌توانید از آن برای کنترل تنظیمات ویندوز ۱۱ استفاده کنید یا چت‌بات را در نوار کناری قرار دهید. این برنامه به‌معنای واقعی کلمه فقط وب‌اپلیکیشن است. مایکروسافت حتی میانبر صفحه‌کلید کوپایلت را در کامپیوترهای جدید کوپایلت پلاس حذف کرده است و بنابراین کلیدهای ترکیبی WIN + C دیگر کار نمی‌کنند.

درحالی‌که انتظار می‌رفت مایکروسافت کلید کوپایلت را به چیزی شبیه کلید ویندوز تبدیل کند که بتوان آن را با کلیدهای دیگر برای اجرای میانبرهای برنامه‌ها یا حتی ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی در ویندوز ترکیب کرد، درحال حاضر کاربردی فراتر از بازکردن وب‌اپلیکیشن ندارد.

مایکروسافت تاکنون دلیل تغییر ارائه‌ی تجربه‌ی یکپارچه‌ی کوپایلت به وب‌اپلیکیشن را توضیح نداده است. تیم ویندوز اینسایدر می‌گوید: «درحال تکامل تجربه‌ی کوپایلت در ویندوز به‌عنوان برنامه هستیم که به‌نوار وظیفه سنجاق می‌شود. این اقدام کاربران را قادر می‌سازد از مزایای برنامه‌های سنتی ازجمله قابلیت تغییر اندازه، جابجایی و چیدن پنجره بهره‌مند شوند و این بازخوردی است که در دوره‌ی پیش‌نمایش کوپایلت در ویندوز از کاربران دریافت کرده‌ایم.»

مایکروسافت می‌گوید در نتیجه‌ی تغییرات اعمال‌شده، سرعت توسعه و بهینه‌سازی تجربه‌ی کوپایلت را افزایش می‌دهد، بنابراین شاید در آینده شاهد تغییراتی باشیم که این پسرفت در عملکرد را توجیه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات