ظاهراً «نسخه دولتی» لورفته از ویندوز ۱۱، جعلی است

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
مطالعه 1 دقیقه
لوگو ویندوز ۱۱ روی لپ‌تاپ
ویندوز ۱۱ سبک‌سازی‌شده با نام ویندوز ۱۱ «نسخه‌ی دولتی» جعلی از آب درآمد.
تبلیغات

در هفته‌های اخیر خبر از انتشار نسخه‌ی از ویندوز با نام «نسخه‌ دولتی» یا Government Edition منتشر شد. بسیاری از علاقه‌مندان به ویندوز، مجذوب قابلیت‌هایی مانند نبود ردیاب تله‌متری و حذف حداکثری برنامه و سرویس‌های اضافی شدند.

چنین نسخه‌ای از ویندوز برای بسیاری از علاقه‌مندان به کامپیوتر که مجبور به استفاده از ویندوز هستند اما به هیچ‌یک از برنامه‌ها یا سرویس‌های مایکروسافت علاقه‌ای ندارند، بسیار جذاب به نظر می‌رسد؛ اما نهایتاً کاربری با نام مستعار Pivotman319 گزارش داد نسخه دولتی ویندوز جعلی است و توسط یک شخص ثالث توسعه پیدا کرده است.

فایل ISO جعلی ویندوز ۱۱ Government Edition بر پایه‌ی نسخه‌ی ویندوز ۱۱ پرو ساخته شده و با برخی از بسته‌های باقی‌مانده‌ی نسخه‌ی Enterprise G که اخیراً در سرورهای به‌روزرسانی ویندوز کشف شده‌اند، ادغام شده است. Enterprise G نسخه‌ای از ویندوز ۱۰ بود که در سال ۲۰۱۷ برای دولت چین معرفی و ساخته شد.

سازنده‌ی «نسخه‌ی دولتی» ویندوز ۱۱ با حذف دستی تمام برنامه‌های پیش‌فرض سیستم‌عامل، تنظیم تصویر برای فعال‌سازی خودکار ویندوز با استفاده از اسکریپت فعال‌سازی سفارشی، پاک کردن لاگ‌های CBS برای پنهان کردن ردپای خود و در نهایت ایجاد یک فایل ISO سفارشی با عنوانی جعلی که آن را رسمی جلوه دهد، کار خود را تکمیل کرد.

نهایتاً می‌توان گفت ویندوز ۱۱ Government Edition جعلی است. هیچ نسخه‌ی رسمی دولتی‌ای از ویندوز به‌غیر از Enterprise G که فقط در چین در دسترس قرار دارد، وجود ندارد و آن نسخه حتی به اندازه‌ی Government Edition جعلی، سیستم‌عامل را سبک‌سازی نمی‌کند. مایکروسافت به دولت‌های سراسر جهان توصیه می‌کند به‌جای این نسخه، از نسخه‌ی استاندارد ویندوز ۱۱ Enterprise استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات