مایکروسافت روی یک قابلیت بسیار کاربردی برای منوی استارت ویندوز ۱۱ کار می‌کند

یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
مطالعه 1 دقیقه
منو استارت ویندوز ۱۱ به همراه Phone Link
کاربری در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، قابلیت جدید و کاربردی منوی استارت ویندوز ۱۱ را فاش کرد.
تبلیغات

منوی استارت ویندوز ۱۱ مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفته است، تا حدی که برنامه‌های جایگزین متعددی از شرکت‌های شخص ثالث برای این بخش از سیستم‌عامل ویندوز با امکانات بیشتر در دسترس قرار دارد؛ اما ظاهراً حالا مایکروسافت قصد دارد با افزودن قابلیت‌های جدید، منوی استارت را کاربردی‌تر کند.

طبق یافته‌های کاربری با نام مستعار PhantomOfEarth که سابقه‌ی خوبی در یافتن قابلیت‌های جدید ویندوز دارد، مایکروسافت در‌حال‌حاضر روی توسعه‌ی نمای دسته‌بندی برای منوی استارت کار می‌کند. این ویژگی در آخرین نسخه‌ی آزمایشی ویندوز ۱۱ دیده شده است، اما اشاره‌ای به آن در لیست تغییرات به‌روزرسانی وجود ندارد.

قابلیت دسته بندی در منوی استارت ویندوز ۱۱
PhantomOfEarth

دلیل اشاره نکردن مایکروسافت به قابلیت جدید، تکمیل نشدن این قابلیت و عرضه‌ی غیررسمی آن است؛ اما با کمی دستکاری در سیستم‌عامل با استفاده از ابزار ViveTool، می‌توان آن را فعال کرد.

مایکروسافت اخیراً رفتار متناقضی در توسعه‌ی منوی استارت ویندوز ۱۱ داشته است. از طرفی عرضه‌ی قابلیت‌هایی مانند دسته‌بندی، اقدامی کاربردی و جذاب محسوب می‌شود، از طرفی قرار دادن تبلیغات در منوی استارت برای بسیاری از کاربران خوشایند نیست.

انتظار می‌رود مایکروسافت با وجود برنامه‌های شخص ثالثی مانند Start11 و StartAllBack که عملکرد خوبی در بازطراحی منوی استارت ویندوز دارند، عملکرد بهینه‌تری را به نمایش بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات