مایکروسافت مقابله با تلاش‌های کاربران برای دور زدن پیش‌نیازهای ویندوز ۱۱ را آغاز کرد

شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
کار با سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت
با تلاش‌ مایکروسافت، دور زدن الزامات سخت‌افزاری ویندوز ۱۱ احتمالاً دیگر کارساز نخواهد بود.
تبلیغات

زمانی‌ که ویندوز ۱۱ برای اولین‌بار منتشر شد، سردرگمی زیادی درمورد پیش‌نیازهای سیستمی آن وجود داشت و حتی برخی از کامپیوترهای قدرتمند نیز از نصب این سیستم‌عامل محروم ماندند. البته دلیل این موضوع فقط قدرت سخت‌افزاری نبود و به‌عنوان مثال در صورتی که کامپیوتر شما از TPM 2.0 پشتیبانی نمی‌کرد، امکان نصب ویندوز ۱۱ را نداشتید.

با وجود محدودیت‌های مختلف، کاربران روش‌هایی برای نصب ویندوز ۱۱ روی سیستم‌های قدیمی و ناسازگار پیدا کرده بودند؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد صبر غول فناوری ردموندی لبریز شده و این شرکت یکی از روش‌های دور زدن الزامات سیستمی نصب ویندوز ۱۱ را مسدود کرده است.

آن‌طور که Neowin می‌نویسد، مایکروسافت مقابله با روش‌های دور زدن الزامات سیستمی نصب ویندوز ۱۱ را آغاز کرده است. یکی از این ترفندها، افزودن عبارت «/product server» به فایل اجرایی نصب سیستم‌عامل مذکور بود که باعث می‌شد فرایند بررسی سخت‌افزار روی کامپیوترهای ناسازگار انجام نشود.

با وجود اینکه حدود یک‌ سال از شناسایی ترفند افزودن عبارت «/product server» به فایل اجرایی نصب ویندوز ۱۱ می‌گذرد، ظاهراً مایکروسافت تصمیم دارد بالأخره آن را رفع کند. گفته‌ می‌شود ترفند مذکور در جدیدترین به‌روزرسانی کانال Canary، دیگر کار نمی‌کند. به‌احتمال زیاد، مایکروسافت درحال شناسایی و مسدودسازی روش‌های دیگری است که کاربران برای دور زدن پیش‌نیازهای سیستمی از آن‌ها بهره می‌برند.

باید اشاره کنیم که اصلاحیه‌ی مایکروسافت برای جلوگیری از دور زدن الزامات نصب ویندوز ۱۱ درحال‌حاضر فقط در کانال Canary اعمال شده است و به‌ بیان دیگر ترفند مذکور احتمالاً همچنان در نسخه‌های نهایی ویندوز ۱۱ کار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات