مایکروسافت گامی دیگر به‌سمت جایگزینی کنترل‌پنل در ویندوز ۱۱ برداشت؛ این‌بار با تنظیمات صدا

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
تجربه لمسی سرفیس پرو ۸
به‌نظر می‌رسد کنترل پنل قدیمی ویندوز یک گام دیگر به بازنشستگی نزدیک‌تر شده است.
تبلیغات

تا چه اندازه پنل کنترل (Control Panel) را به اپلیکیشن مدرن تنظیمات (Settings) ویندوز ترجیح می‌دهید؟ برخی افراد باوجود محبوبیت بالای رابط کاربری ساده‌تر Settings همچنان دلبستگی عجیبی به کنترل پنل دارند. اگرچه مایکروسافت هنوز رسماً اعلام نکرده است که بخش Settings به‌طور کامل جایگزین کنترل پنل خواهد شد، اما نشانه‌هایی از کنارگذاشتن تدریجی ابزار قدیمی و انتقال تمامی قابلیت‌های آن به بخش Settings وجود دارد.

افشاگر نام‌آشنا PhantomOfEarth در ایکس، با بررسی همه‌ی نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز به‌دنبال قابلیت‌هایی است که هنوز دردست توسعه قرار دارند؛ حتی اگر ویژگی جدید پشت متغیرهای مختلف پنهان شده باشد. اینبار، او موفق به کشف صفحه‌ی جدیدی با عنوان جذاب Soundscape شده است.

مدیریت تنظیمات صدا در Settings ویندوز
مدیریت تنظیمات صدا در Settings ویندوز

Soundscape در بخش تنظیمات جایگزین لینک به پنل کنترل می‌شود. درحال‌حاضر، با راه‌اندازی ویندوز ۱۱ و مراجعه به بخش Settings > System > Sound، گزینه‌ای با عنوان More sound settings در زیرمجموعه‌ی Advanced مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی این گزینه، کنترل پنل راه‌اندازی و تنظیمات مربوط‌به صدا نمایش داده می‌شود.

اما بخش Soundscape چه ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد؟ با کمال تعجب، درحال‌حاضر محتوای خاصی در این ناحیه وجود ندارد. به‌احتمال زیاد مایکروسافت درحال طراحی صفحه‌ی اصلی این بخش است و تنظیمات مربوطه را در آینده اضافه خواهد کرد. به‌هر‌حال، باتوجه‌به توضیحاتی که هنگام بازکردن Soundscape نمایش داده می‌شود به‌نظر می‌رسد این بخش جایگزین تب Sounds در کنترل پنل خواهد شد و امکان تنظیم صداهای سیستمی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات