ویژگی Click To Do ویندوز ۱۱ رونمایی شد؛ پاسخ مایکروسافت به Circle To Search

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
قابلیت جدید Click To Do در ویندوز ۱۱ روی یک عکس شامل یک زن و یک منظره‌ی کوهستانی
مایکروسافت از قابلیت مشابه Circle To Search در اندروید برای ویندوز ۱‍۱ به‌نام Click To Do رونمایی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت از انتشار ویژگی نوآورانه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌ نام Click To Do با هدف فراهم‌کردن امکان تحلیل پیشرفته‌ی محتوای صفحه‌نمایش برای ویندوز ۱۱ خبر داد. این قابلیت که فقط برای کامپیوترهای موسوم به کوپایلت پلاس در‌دسترس خواهد بود،‌ با ارائه‌ی قابلیت‌های زمینه‌محور، به افزایش بهره‌وری منجر خواهد شد.

به‌گزارش ویندوز‌سنترال، Click To Do عملکردی مشابه ویژگی Circle To Search در اندروید، اما با قابلیت‌های بیشتر دارد. کاربران با نگه‌داشتن کلید ویندوز و کلیک‌کردن با ماوس می‌توانند این ویژگی را فعال کنند. در این حالت، Overly یا پوشش هوشمندی روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود و محتوای صفحه را تحلیل می‌کند.

کاربرد‌های ابزار تازه‌ی ویندوز ۱۱، تنها به جست‌وجوهای ساده در اینترنت خلاصه نمی‌شود. زمانی‌که متنی انتخاب شود،‌ Click To Do می‌تواند پیشنهاد‌هایی مانند خلاصه‌نویسی یا بازنویسی متن را ارائه کند.

برای تصاویر نیز گزینه‌هایی مانند محو‌کردن پس‌زمینه یا حذف اشیاء در‌دسترس خواهد بود. به‌علاوه، ویژگی Click To Do به نوار جست‌وجوی اختصاصی در بالای صفحه برای انجام سریع جست‌وجو‌های مرتبط با محتوای صفحه مجهز است.

Click To Do با قابلیت پرسروصدای Windows Recall نیز ادغام شده و از فناوری مشابهی برای شناسایی محتوای صفحه استفاده می‌کند. ادغام این دو قابلیت پیشرفته، تجربه‌ای یکپارچه و بهبود کارایی کلی آن‌ها را نوید می‌دهد.

قابلیت‌های پیشرفته‌ی Click To Do به سخت‌افزار خاصی نیاز دارند. این ویژگی فقط روی کامپیوترهای موسوم به کوپایلت‌پلاس دارای واحد پردازش عصبی (NPU) با توان بیشتر از ۴۰ تاپس دردسترس خواهد بود. مایکروسافت قصد دارد از ماه‌جاری میلادی آزمایش این ویژگی را برای کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس آغاز کند و ارائه‌ی تدریجی آن از نوامبر (آبان و آذر) شروع خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات