مایکروسافت: به‌دنبال ارتقا به ویندوز ۱۱ هستید؟ کامپیوتر جدید بخرید

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
تجربه لمسی سرفیس پرو ۸
مایکروسافت رسماً خرید کامپیوتر جدید را برای نصب ویندوز ۱۱ توصیه می‌کند.
تبلیغات

با نزدیک‌شدن به زمان پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ در سال آینده، غول فناوری ردموند ترجیح می‌دهد که شما برای ارتقاء به ویندوز ۱۱، سخت‌افزار فعلی خود را دور بیندازید و کامپیوتری جدید بخرید.

هنگام انتشار ویندوز ۱۱، مایکروسافت به کسانی که می‌خواستند آن را نصب کنند، هشدار داد که باید پردازنده‌ یا مادربردی داشته باشند که از نسخه‌ی TPM 2.0 (ماژول پلتفرم مطمئن) پشتیبانی کند.

مایکروسافت پس از تعیین فهرست حداقل مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۱، مشاهده کرد که کاربران ویندوز ۱۰ با همین سیستم‌عامل ادامه می‌دهند و افرادی به دنبال راه‌هایی برای دور زدن الزامات نصب ویندوز ۱۱ و اجرای آن روی سخت‌افزارهای غیرقابل پشتیبانی هستند.

در مقاله‌ی اخیر مایکروسافت که درباره‌ی کامپیوترهای غیرقابل پشتیبانی از ویندوز ۱۱ منتشر شده است؛ در بخش سؤالات متداول، در زیر سؤال «چه گزینه‌هایی برای حمایت از ویندوز دارم؟»، اولین پاسخ مایکروسافت به‌طور صریح می‌گوید: «اگر کامپیوتر قدیمی‌تری دارید، توصیه می‌کنیم با خرید کامپیوتر جدید به ویندوز ۱۱ منتقل شوید؛ زیرا کامپیوترهای امروز سریع‌تر، قدرتمندتر و ایمن‌تر هستند.»

اگرچه مایکروسافت اعتراف می‌کند که هنوز می‌توان یک سال دیگر (تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵) از پشتیبانی ویندوز ۱۰ بهره‌مند شد، پیام آن کاملاً واضح است و ترجیح می‌دهد که کامپیوتر جدیدی خریداری کنید.

خالق ویندوز در مقاله‌ی خود می‌نویسد: «در حالی که می‌توانید به استفاده از کامپیوترتان ادامه دهید، بدون به‌روزرسانی‌های مداوم نرم‌افزاری و امنیتی، در معرض خطر بیشتری برای ویروس‌ها و بدافزارها قرار می‌گیرید. ما توصیه می‌کنیم ویندوز خود را به نسخه‌ای که هنوز پشتیبانی می‌شود، ارتقاء دهید. یک دستگاه جدید که بتواند ویندوز ۱۱ را اجرا کند، انتقالی آسان و تجربه‌ای عالی را فراهم می‌کند.»

با وجود الزامات سخت‌افزاری اعلام‌شده برای ارتقاء به ویندوز ۱۱ و پیشنهاد خرید کامپیوتر جدید از سوی مایکروسافت، بارها دیده‌ شده است که برخی از دستگاه‌های قدیمی کاملاً قادر به اجرای ویندوز ۱۱ هستند. حتی خود مایکروسافت نیز در صفحه‌ی آموزش نصب ویندوز ۱۱ در یادداشتی نحوه‌ی نصب بدون نیاز به TPM 2.0 ازطریق رجیستری را توضیح می‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات