ما تیم توسعه نرم‌افزار زومیت هستیم، بیایید گپ بزنیم

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
توسعه‌دهنده نرم‌افزار زومیت
سلام. ما تیم توسعه‌ی نرم‌افزار فورج هستیم که زومیت روی آن بنا شده است. می‌خواهیم کمی درخصوص نرم‌افزار و شرایط آن با یکدیگر گفت‌و‌گو کنیم.
تبلیغات

سلام به تمامی کاربران عزیز و بسیار خفن زومیت. ما تیم برنامه‌نویسی زومیت هستیم که نرم‌افزار اختصاصی آن را با نام Forge توسعه داده‌ایم. درحالی‌که روند طراحی زومیت جدید از سال ۱۳۹۶ آغاز شده بود، تیم برنامه‌نویسی از سال ۱۳۹۷ به‌صورت رسمی آغاز به کار و در وهله‌ی اول نرم‌افزار قبلی را بررسی و شرایط آن را بهبود بخشید. باتوجه‌به شرایط نرم‌افزار پیشین، تصمیم گرفته شد نرم‌افزار جدیدی از صفر توسعه‌ داده شود.

در پست شروع به کار زومیت جدید، تنها بخشی از قابلیت‌های سمت کاربران شرح داده شد؛ اما برای توسعه‌ی نرم‌افزاری جامع که تمامی نیاز‌های وب‌سایتی مانند زومیت را پوشش دهد، نیاز به ساختار‌ گسترده‌ای وجود دارد. درحال‌حاضر، نرم‌افزار فورج از چند هسته تشکیل شده است که درکنار یکدیگر به‌صورت مستقل فعالیت می‌کنند. این هسته‌ها عبارت‌اند از:

  • ساختار ماژولار و بخش مدیریت آن
  • مقالات و دسته‌بندی‌های آن‌ها و ابزار مدیریت مقالات
  • بخش نگه‌داری و مدیریت تصاویر و ویدئو
  • بخش دیدگاه‌ها و ابزار‌های مدیریت آن
  • بخش میزبانی و مدیریت کاربران و حساب‌های کاربری
  • مدیریت تبلیغات
  • بخش محصولات و ابزارهای مدیریت آن
  • فروشگاه‌های بخش محصولات

موارد مذکور، تنها شامل بخش‌های کلی نرم‌افزار هستند و درون هریک چندین و چند ابزار و ویژگی مختلف وجود دارد. همین پیچیدگی و حجم پروژه باعث شد تا روند توسعه و لانچ نرم‌افزار زومیت به‌دست تیم برنامه‌نویسی جوان، اما توانمند و بااستعداد بیش از ۳ سال زمان ببرد. پس از آغاز فعالیت زومیت جدید، تیم توسعه نزدیک به ۱۵ ماه را صرف توسعه بخش محصولات جدید کرد که آبان ماه سال گذشته لانچ شد.

کپی لینک

پس از لانچ زومیت، چه کردیم؟

در چند ماه گذشته و پس از آغاز فعالیت بخش محصولات جدید، اغلب مشغول رفع برخی مشکلات و بهبود‌های قابلیت‌های توسعه داده بودیم. بااین‌حال درکنار همین فعالیت‌ها، قابلیت‌های جدید مقالات داغ، فهرست‌های مطالعاتی، راهنمای خرید و ویدئو توسعه یافته‌اند.

  • مقالات داغ به آن دسته‌ای از مقالات اشاره می‌کند که فارغ از زمان انتشار، در یک ساعت اخیر تعداد زیادی از کاربران آن را مشاهده کرده‌اند.
  • فهرست‌های مطالعاتی به بسته‌ای از مطالب گفته‌ می‌شود که طبق نظر تحریریه، روند مطالعه دارند و در صفحه‌ی اصلی زومیت و زیر بخش آخرین مطالب، می‌توانید فهرست آن‌ها را مشاهده کنید.
  • راهنمای خرید یکی از قابلیت‌های جذاب جدید زومیت خواهد بود که البته درحال‌حاضر به‌صورت محدود استفاده می‌شود و پس از آغاز به کار گسترده‌، قطعاً در پستی جداگانه آن را تشریح می‌دهیم.
  • بخش ویدئو نیز در آینده‌ی نزدیک لانچ خواهد شد.

هفته‌ی گذشته، به‌روزرسانی بزرگی برای تغییر کامل زیرساخت ثبت‌نام و ورود به حساب کاربری داشتیم. با اینکه هنوز روند استفاده از زیرساخت جدید نهایی نشده است و مشکلات اندکی در سیستم وجود دارد، برخی از مشکلات اساسی مانند انتقال به صفحه‌ی اصلی پس از لاگین یا خارج‌شدن از حساب کاربری بدون دخالت کاربر رفع شده‌اند.

کپی لینک

پیشنهادهای شما برای بهبود زومیت چیست؟

پیش از بیان هر نکته‌ای، لازم است که قدردانی خود را از تمامی دوستانی اعلام کنیم که مشکلات موجود را اطلاع‌رسانی یا پیشنهادهای خود را برای بهبود شرایط مطرح کرده‌اند.

هرگونه پیشنهادی درخصوص قابلیت جدید و بهبود موارد فعلی یا رفع مشکل دارید، سپاسگزار می‌شویم در همین پست آن‌ها را مطرح یا به آدرس Forge@Zoomit.ir موارد را ایمیل کنید.

هر سؤالی (اعم از فنی یا مرتبط با طراحی کاربری) دارید، در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا اعضای تیم توسعه مستقیم با شما در ارتباط باشند.

از این به‌بعد به‌صورت مستمر با شما کاربران درجه‌یک در ارتباط خواهیم بود تا با استفاده از دیدگاه و کمک شما، روز‌به‌روز زومیت را به محیطی بهتر تبدیل کنیم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات