کانالیز: اپل با رشد فروش آیپد تسلط خود را بر بازار تبلت حفظ کرده است

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس اطلاعات آماری کانالیز، اپل به لطف ادامه‌ی فروش بالای آیپد در سال ۲۰۲۰، همچنان موقعیت مسلط خود را در بازار تبلت حفظ کرده است.
تبلیغات

به گزارش MacRumors و با استناد به آمار منتشرشده از شرکت تحقیقاتی کانالیز، اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۹٫۲ میلیون دستگاه آیپد به ‌فروش رسانده که ۴۰ درصد بیشتر از ۱۳٫۷ میلیون دستگاه تخمین زده‌شده در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ است. غول دنیای فناوری با عملکرد درخشانش توانسته ۳۶ درصد سهم بازار جهانی تبلت را به خود اختصاص دهد و با فاصله‌ی دو برابر در مقایسه با رقیب دیرینه‌اش سامسونگ، در رتبه‌ی نخست این فهرست جای بگیرد. شرکت کره‌ای با کسب ۱۹ درصد از سهم بازار، موفق به فروش ۹٫۹ میلیون دستگاه تبلت شده است.

در گزارش مذکور آمده است که آمازون با اکتفا به سهم ۱۲ درصدی بازار، ۶٫۵ میلیون تبلت عرضه کرده است و لنوو با ۵٫۶ میلیون و هواوی با ۳٫۵ میلیون دستگاه تبلت، در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. کانالیز در این باره می‌گوید:

اپل با سهم ۴۰ درصدی و فروش ۱۹٫۲ میلیون، بهترین عملکرد آیپد را از سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ داشته است. سامسونگ با حمل ۹٫۹ میلیون تبلت، رتبه‌ی دوم بازار را حفظ کرد که ۴۱ درصد بیشتر از بازه‌ی مشابه در سال گذشته است. به دلیل تقاضای بی‌سابقه در فصل تعطیلات، آمازون با حمل ۶٫۵ میلیون دستگاه تبلت رتبه‌ی سوم و لنوو با فروش ۵٫۶ میلیون و رشد ۱۲۵ درصدی سریع‌ترین رشد تعداد فروشنده را داشت. هواوی تنها شرکت در میان پنج فروشنده‌ی برتر بود که محموله‌های سالانه‌اش با کاهش مواجه شد.

کانالیز تخمین می‌زند که اپل در کل سال ۲۰۲۰، حدود ۵۸٫۸ میلیون دستگاه تبلت ارسال کرده است که در مقایسه با بازه‌ی مشابه در سال ۲۰۱۹، افزایش ۲۴ درصدی نشان می‌دهد. گفته می‌شود سامسونگ با فروش ۳۱ میلیون و پس از آن، هواوی با ۱۶٫۳ میلیون و آمازون با ۱۵٫۹ میلیون دستگاه تبلت، رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. گزارش یادشده ترکیبی از تخمین فروش رایانه‌ی شخصی، تبلت‌ و کروم‌بوک در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ را به اشتراک گذاشته است که با استفاده از این معیار، کوپرتینویی‌ها با حمل‌ ۲۶٫۴ میلیون دستگاه و رشد ۴۲ درصدی در مقایسه با محموله‌های ترکیبی آیپد و مک در سال ۲۰۱۹، دومین فروشنده‌ی برتر در سطح جهانی محسوب می‌شوند.

با استناد به آمار کانالیز، لنوو با فروش ۲۸٫۸ میلیون دستگاه، برترین فروشنده‌ی جهانی، اچ‌پی با ۱۹٫۳ میلیون در مقام سوم، دل با عرضه‌ی ۱۵٫۹ میلیون دستگاه جایگاه چهارم و سامسونگ با ۱۱.۵ میلیون واحد فروش در رتبه‌ی پنجم قرار گرفته‌اند. در آمار کلی سال ۲۰۲۰، اپل با حمل ۸۱٫۴ میلیون دستگاه آیپد و کامپیوتر مک پس از لنوو با ۸۷ میلیون واحد فروش در جایگاه دوم حضور دارد.

هفته‌ی گذشته، اپل درآمدی خود در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر ۲۰۲۰ (آذر - دی ۱۳۹۹) را به اشتراک گذاشت که بر ادامه فروش قوی کامپیوتر مک و آیپد دلالت داشت. اپل دیگر فروش خود را اعلام نمی‌کند؛ اما در سه‌ماهه‌ی تعطیلات برای تمامی بخش‌ها از جمله کامپیوتر مک با درآمد ۸٫۷ میلیارد دلار در مقایسه با ۷٫۲ میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی گذشته، رکورد جدیدی ثبت کرده است. علاوه بر این، بخش آیپد با رشد ۴۱ درصدی، ۸٫۴ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که این رقم در سه‌ماهه گذشته ۶ میلیارد دلار برآورد می‌شد.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و رواج کار از خانه، گمان می‌رود فروش بالای مک و آیپد به احتمال زیاد همچنان ادامه داشته باشد. اپل چندین نسخه‌ی به‌روزشده از کامپیوترهای مک را در دست توسعه دارد و امسال انتظار می‌رود مدل‌های بعدی آی‌مک و مک‌بوک پرو بازطراحی‌شده و مجهز به تراشه‌های اپل سیلیکون رونمایی و عرضه شوند. همچنین آخرین نسخه‌های آیپد، آیپد مینی و آیپد پرو با ویژگی‌های جدید عرضه خواهند شد که می‌تواند بر فروش این محصولات تأثیر بسزایی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات