کوالکام قابلیت‌های پیشرفته را به هدفون های بی سیم ارزان می‌آورد

پنج‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام خانواده‌ی تراشه‌های QCC305x را معرفی کرده است که مخصوص هدفون‌ درون‌گوشی تمام‌بی‌سیم ارزان‌قیمت هستند و قابلیت‌های جالبی دارند.
تبلیغات

به ‌احتمال زیاد برای دسترسی به یک ‌سری از قابلیت‌های صوتی رده‌بالا و لذت ‌بردن از گوش دادن به موسیقی، از این پس مجبور نخواهید بود سراغ هدفون‌های گران‌قیمت بروید. کوالکام یکی از سازندگان خوش‌نام تراشه‌ است که از سال‌ها پیش تراشه‌های متنوعی برای دستگاه‌های مختلف به‌ویژه گوشی‌ هوشمند می‌سازد. این شرکت که سابقه‌ی تولید تراشه برای هدفون‌ نیز دارد، به‌تازگی خانواده‌ی جدیدی از تراشه‌‌ها با نام QCC305x معرفی کرده است که در دسته‌ی تراشه‌های صوت‌محور بلوتوث جای می‌گیرند و «قابلیت‌های پریمیوم»‌ را به هدفون‌های درون‌گوشی بی‌سیم ارزان‌تری اضافه می‌کنند.

تراشه‌‌های چهارهسته‌ای جدید کوالکام میزبان قابلیت‌های جالبی هستند که از بین آن‌ها می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم: کنترل پخش موسیقی ازطریق صدا و بدون نیاز به دست، لغو نویز تطبیقی (Adaptive Noise Cancelling)، بهبود پشتیبانی aptX با صدای ۹۶ کیلوهرتز (96kHz) و صدای aptX برای تماس صوتی.

کوالکام یکی از نخستین شرکت‌های دنیا است که مشخصه‌ی صدای بلوتوث کم‌مصرف (Bluetooth LE Audio) را به تراشه‌ اضافه می‌کند و قابلیت‌هایی مثل اشتراک‌گذاری صدا به ‌ارمغان می‌آورد. به ‌لطف قابلیت نام‌برده می‌توانید صدا را روی هدفون تمام‌بی‌سیم (True Wireless) دوست خود پخش کنید.

کوالکام می‌گوید نخستین ایربادهای بی‌سیم مجهز به تراشه‌های QCC305x نهایتا تا نیمه‌ی سال آینده‌ی میلادی از راه می‌رسند. کوالکام قصد دارد تراشه‌های سری QCC305x را در فاصله‌ی نزدیکی با تراشه‌ی اسنپدراگون 888 دردسترس تولیدکنندگان قرار بدهد؛ یعنی اگر در خارج از ایران هستید، در سال آینده احتمالاً در کنار گوشی جدید، به تهیه‌ی هدفون جدید هم ترغیب خواهید شد.

کوالکام هنوز به نام محصولاتی که قرار است از تراشه‌ی جدید استفاده کنند اشاره نکرده است؛ اما می‌توانیم از محصولات شرکت‌هایی همچون انکر (Anker)، بوز (Bose)، جبرا (Jabra) و سنهایزر (Sennheiser) به‌عنوان نامزدهای احتمالی یاد کنیم.

تراشه‌ی جدید کوالکام قطعاً می‌تواند تهیه‌ی هدفون‌ درون‌گوشی تمام‌بی‌سیم را برای افراد بیشتری ممکن کند. در بازار، هدفون‌های درون‌گوشی تمام‌بی‌سیم با قیمت نسبتاً پایین هم پیدا می‌شوند؛ اما عموما نقص‌هایی در پخش صدا و قابلیت‌های دیگر دارند و از دستیارهای صوتی پشتیبانی نمی‌کنند یا برای دسترسی به هوش مصنوعی آن مجبور به فشردن دکمه می‌شوید. اگر تراشه‌های پیشرفته به هدفون‌ های ارزان‌ تر راه پیدا کنند، لذت بردن از تجربه‌ی شنیدن موسیقی برای افراد بیشتری امکان‌پذیر می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات