Choice؛ راهکار هواوی برای تبدیل اپلیکیشن‌های GMS به HMS

چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی کیت توسعه‌ی نرم‌افزار Choice را با هدف تسریع روند تبدیل اپلیکیشن‌های GMS به HMS دردسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. طبق ادعای هواوی، Choice کار توسعه‌دهندگان را بسیار ساده‌تر می‌کند.
تبلیغات

گوشی‌های اخیر هواوی همگی بدون داشتن خدمات موبایلی گوگل موسوم به GMS به بازار عرضه شده‌اند و به‌نظر می‌رسد ایالات متحده‌ی آمریکا فعلا قصد ندارد تحریم‌های وضع‌شده علیه هواوی را بردارد. تحریم‌های آمریکا باعث ایجاد مشکلات زیادی برای واحد موبایل هواوی شد و درنتیجه، این شرکت را به طراحی خدمات موبایلی اختصاصی (HMS) ترغیب کرد.

یکی از مشکلاتِ پیش‌آمده این است که اپلیکیشن‌های ادغام‌شده با GMS (یعنی آن‌هایی که برای نوتیفیکیشن و نقشه‌یابی و پیداکردن لوکیشن از خدمات گوگل استفاده می‌کنند)، روی دستگاه‌های هواوی اجرا نمی‌شوند یا نحوه‌ی اجرا‌شدنشان با کم‌و‌کاستی فراوانی همراه است.

به‌نوشته‌ی Android Authority، هواوی اخیرا از انتشار راهکاری متن‌باز برای حل این مشکل خبر داده است. راهکار متن‌باز هواوی در‌واقع کیت توسعه‌ی نرم‌افزار جدیدی با نام چویس (Huawei Choice) است که اپلیکیشن‌های فعلی GMS را با HMS می‌تواند سازگار کند.

به‌لطف کیت چویس، توسعه‌دهندگان برای اضافه‌کردن پشتیبانی از HMS به اپلیکیشن‌هایشان لازم نیست زمان و منابع زیادی را صرف کنند. طبق اطلاعات ذکرشده در صفحه‌ی کیت توسعه‌ی نرم‌افزار Choice در گیت هاب، این راهکار در‌حال‌حاضر از قابلیت‌هایی مثل لوکیشن، ورود (Sign-in)، تجزیه‌و‌تحلیل، نقشه و پیام‌رسانی پشتیبانی می‌‌کند. 

کیت توسعه‌ی نرم‌افزار Choice در اصل با این هدف طراحی شد که امکان انتشار اپلیکیشن موبایلی بانک رایفایزن اتریش روی گوشی‌های هواوی فراهم شود. بلوسورس، توسعه‌دهنده‌ی این کیت، می‌گوید اپلیکیشن‌های تلویزیون ملی، نهاد خدمات راه‌آهن، خدمات پستی و معاملات محلی اتریش با استفاده از این راهکار برای فروشگاه اپ‌گالری هواوی منتشر شده‌اند.

رویکرد هواوی برای انتشار اپلیکیشن‌های GMS روی اپ‌گالری بسیار جالب و هوشمندانه به‌نظر می‌رسد. البته برخلاف تصور، فرایند تبدیل اپلیکیشن GMS به HMS در کیت Choice به‌سادگی فشردن یک کلیک نیست و توسعه‌دهندگان همچنان اقداماتی باید انجام دهند.

هواوی و بلوسورس به Android Authority گفته‌اند توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌لطف راهکار جدید، فرایند انتشار اپلیکیشن برای HMS را دو برابر سریع‌تر از قبل انجام دهند. به‌نظر نمی‌رسد کاربران عادی بتوانند ازطریق کیت Choice اپلیکیشن‌های دلخواهشان را از GMS به HMS بیاورند. بااین‌حال، اقدامی که هواوی انجام داده است، قطعا به‌مذاق طرفداران این شرکت خوش می‌آید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات